Legea ridesharing a crescut tarifele transportatorilor
Zi dificilă pentru clienţii companiilor de transport alternativ! Cu greu au găsit o maşină şi în plus la preţuri foarte mari. Sunt primele efecte ale "Legii ridesharing", care se aplică de azi şi care aduce amenzi usturătoare şoferilor care nu au toate avizele cerute.
De Redactia Observator la 01.11.2019, 20:30Zi dificilă pentru clienţii companiilor de transport alternativ! Cu greu au găsit o maşină şi în plus la preţuri foarte mari. Sunt primele efecte ale "Legii ridesharing", care se aplică de azi şi care aduce amenzi usturătoare şoferilor care nu au toate avizele cerute. Teoretic, însă, pentru că, practic, poliţiştii nu au sancţionat încă pe nimeni.
Preţurile au crescut chiar şi cu 50 la sută astăzi, în prima zi în care Ordonanţa de Urgenţă adoptată de Guvern a intrat în vigoare. De exemplu, o cursă de 12 kilometri din centrul oraşului, din Tineretului, şi până la Aeroportul Otopeni a costat şi peste 100 de lei. Şi aşa a fost în tot oraşul.
De astăzi, şoferii care fac transport alternativ au nevoie de avize de la Autoritatea Rutieră Română. Oamenii se plâng că nu au avut destul timp la dispoziţie să le obţină. Cei care sunt prinşi că încalcă legea riscă amenzi de până la 5 mii de lei şi pot rămâne fără plăcuţe de înmatriculare pentru o jumătate de an.
De frica amenzilor, mulţi n-au mai ieşit pe traseu. S-au aşezat la coadă pentru noile acte.
Şofer aplicaţie transport alternativ: Am putut să ne scoatem copiile conforme, dar n-am putut să scoatem ecusoanele. Că nu sunt bune contractele, apoi că sunt bune. Nimeni nu are acum ecuson. Sunt depăşiţi de situaţie, coada e în afara clădirii de multe ori. N-au avut internet acum trei zile
Maşinile folosite în serviciile de tip ridesharing vor avea maximum cinci locuri cu tot cu şofer. De asemenea, pe parbriz şi lunetă vom găsi un ecuson cu numărul de înmatriculare. În autoturism ar trebui să găsim şi o casă de marcat pentru plăţile cash.
Pentru a nu încălca lege, două din cele patru aplicaţii au renunţat astăzi la plata cash. În ţară, sunt peste 20 de mii de şoferi care lucrează pentru platformele digitale. Nimeni nu ştie acum câţi sunt şi autorizaţi.
Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR: De azi sunt două legi separate: Legea taximetriei cu dispecereate autorizate şi transportul alternativ, cu aceste aplicaţii autorizate de Ministerul Comunicaţiilor, care pot să dea comenzi numai la maşini autorizate de ARR. În acest moment, aceste aplicaţii numai pot să plimbe comenzile cum vor, cum nici noi n-am putut să dăm comenzi de la taxi la acest transport alternativ
Cătălin Codreanu, preşedintele Coaliţiei pentru Economia Digitală: Parlamentul a aprobat Legea de modificare a acestie ordonanţe cu unele modificări. Cel mai important e împingerea termenului de autorizare la 1 februarie. Acum aşteptăm promulgarea legii şi publicarea ei în Monitorul oficial
Legea care le dă un răgaz de trei luni şoferilor de la companiile de ride-sharing să-şi obţină documentele va ajunge pe masa preşedintelui miercuri.