Antena LIVE

Curs valutar

Linii CFR lăsate în paragină: trenurile încetinesc la 5 km/ oră ca să nu deraieze

Avem trenuri de călători care pot atinge şi 200 de kilometri pe oră. Nu avem însă căi ferate pregătite pentru o asemenea viteză. O spun mecanicii trenurilor private, care folosesc aceleaşi linii CFR, lăsate în paragină.

De la 01.02.2019, 20:39
WhatsApp
Vezi și:

Avem trenuri de călători care pot atinge şi 200 de kilometri pe oră. Nu avem însă căi ferate pregătite pentru o asemenea viteză. O spun mecanicii trenurilor private, care folosesc aceleaşi linii CFR, lăsate în paragină.

O echipă Observator a făcut un experiment şi într-un tren de stat, şi în unul al unei companii private. Concluzia este că indiferent cu ce călătoriţi, infrastructura şubredă rămâne un pericol uriaş.

Am intrat pentru o zi în pielea navetiştilor şi am plecat cu un tren CFR de la Gara de Nord din Capitală, până în Ploieşti. 

Cumpărăm biletul din tren şi plătim un tarif mai mare faţă de cel de la ghişeu, 21 de lei de persoană. Până la destinaţie, sunt aproape 60 de kilometri, şi totuşi călătorii au timp să joace şah sau cărţi şi chiar să vadă un film. Pentru că trenul abia atinge 55 de kilometri pe oră. 

Mihaela Urzică lucrează la CFR de aproape trei decenii. Nu şi-a pierdut pasiunea, chiar dacă peste companie planează pericole şi întârzieri-record - de peste şase ani doar în 2018. 

MIHAELA URZICĂ, conductor tren: Mie chiar îmi place trenul. 

Deşi angajaţii par să încerce resuscitarea CFR, autorităţile lasă în paragină infrastructura. 75% din şine, 65% din poduri şi 50% din terasamente au durata de viaţă expirată şi au nevoie urgentă de reparaţii capitale, arată cele mai recente date. 

De reparaţii au nevoie şi gările din ţară. Inclusiv Gara de Vest din Ploieşti, unde ajungem după 70 de minute. 

Am plecat de la Ploieşti şi ne îndreptăm spre Gara de Nord din Capitală cu un tren privat. Şi vreau să vă spun că acest tip de operatori devin o concurenţă tot mai serioasă pentru CFR Călători. În primul rând pentru că le oferă oamenilor condiţii mai bune de călătorie şi, în al doilea rând, pentru că le oferă tarife mai mici. Noi am plătit pentru un bilet la CFR Călători spre Ploieşti 21 de lei din Capitală, în timp ce la întoarcere am plătit doar 17 lei de persoană pentru aceeaşi rută. 

Problema infrastructurii dă însă peste cap şi mersul trenurilor private.

ION ŞOLDAN, mecanic: Păi viteza lui din construcţie este de 200 de kilometri la oră. La noi este omologat la 140. Infrastructura ne dă bătăi de cap că, degeaba avem noi viteză de 140, că în medie viteza este de 60 de kilometri la oră. 

Peste 1.000 de kilometri din căile ferate au restricţii, iar trenurile sunt nevoite să încetinească şi până la 5 kilometri pe oră ca să nu deraieze, arată datele Pro Infrastructură. 

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

social observator19 tren cfr
Întrebarea zilei
Aţi decis cu cine votaţi în primul tur la alegerile prezidenţiale?

DA

NU

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Leguma din România pentru care străinii ar putea sta la coadă. A fost...
Fanatik.ro
Publicat 23.11.2024
Colonel american: Rusia are tot dreptul să atace NATO acum
spotmedia.ro
Publicat 21.11.2024
Culmea birocrației: O fetiță trecută, din greșeală, băiat în certificatul...
spotmedia.ro
Publicat 20.11.2024
Cum vede alegerile MEDICUL român din Franța DECORAT de Macron. ”Țara...
Gandul
Publicat 23.11.2024
Cum arată polata construită în Clisura Dunării. Șoseua spectaculoasă din...
Adevărul
Publicat 23.11.2024
Cel mai scump obiect din garderoba Iulianei Pepene. Câți bani a dat...
A1
Publicat 22.11.2024
Horoscopul zilei de 24 noiembrie 2024. Balanțele au parte de o perioadă...
CaTine
Publicat 23.11.2024
Andrei Rotaru și Cristina, femeia pe care a părăsit-o pentru ispita Diandra, au...
spynews.ro
Publicat 22.11.2024
S-au aliat OFICIAL cu Kosovo împotriva României în războiul de la TAS:...
GSP
Publicat 22.11.2024
Clădirea emblematică din București, demolată. Palatul impunător a fost...
Click.ro
Publicat 21.11.2024
Cum folosesc hackerii scrisorile fizice pentru atacurile cibernetice. Strategia de...
Useit
Publicat 23.11.2024
Doliu în lumea artistică din România! Artistul a suferit un infarct înaintea...
Redacţia.ro
Publicat 23.11.2024
Cine a ucis-o pe Cristina? Dosarul de crimă în care e implicat fiul unui...
libertatea.ro
Publicat 23.11.2024
Lady Gaga va lansa albumul „LG7” în 2025. Prima piesă de pe acest proiect...
ZU
Publicat 23.11.2024
Chec de post cu dovleac copt, foarte aromat și colorat
Hello taste
Publicat 22.11.2024
Cum să devii cea mai bună bunică din lume. Activitățile care te pot apropria...
Deparinti
Publicat 23.11.2024
România, înspre recesiune. De ce au ajuns previziunile economice să...
ziare.com
Publicat 23.11.2024
Cine pleacă din distribuția seriei Golden Boy – Dragoste rebelă. Este vorba...
Happy
Publicat 22.11.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Legătura dintre acnee și sindromul ovarelor polichistice. Cum îți poate afecta...
Medicool
Publicat 23.11.2024