Antena LIVE

Lucrările la linia de cale ferată Gara de Nord - Otopeni, începute cu viteza melcului

Au început oficial lucrările pentru linia de cale ferată dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni. Doar că planul de pe hârtie nu prea a semănat astăzi cu cel din teren, deşi linia trebuie terminată până la Campionatul European de anul viitor.

De la 26.08.2019, 19:53

Au început oficial lucrările pentru linia de cale ferată dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni. Doar că planul de pe hârtie nu prea a semănat astăzi cu cel din teren, deşi linia trebuie terminată până la Campionatul European de anul viitor. Ca o ironie, în această dimineaţă, în ziua în care visul, cel puţin teoretic, începe să devină realitate, la Gara de Nord, zeci de călători au fost nevoiţi să mergă pe jos, printre şine, după ce trenul care-i aducea în Capitală s-a defectat.

Cu bagajele în mâini şi privirea mereu în spate, de teama unui incendiu, oamenii s-au îndepărtat în grabă de trenul din care ieşea fum. Şi-au continuat drumul pe jos, printre şine, după ce locomotiva electrică s-a defectat în apropiere de Podul Grant. 

Adrian Vlaicu, purtător de cuvânt CFR Călători: Mecanicul a oprit imediat trenul şi a luat măsuri în acest sens. În mod normal, în situaţii de genul ăsta, călătorii aşteaptă în tren şi soseşte o altă locomotivă

Un tânăr susţine că "naşul ne-a zis că a luat foc un tren. E un lucru care mi se pare normal în 2019 la noi".

Incidentul a blocat tot traficul feroviar din zonă. Trenurile au întârziat sute de minute. Un haos în total contrast cu promisiunile măreţe ale autorităţilor, care astăzi au început oficial construcţia viitoarei linii Gara de Nord - Aeroport Otopeni.

Numai că lucrările au debutat în stil pur românesc, cu numai trei muncitori şi doi angajaţi de la Romsilva. Nici urmă de utilaje şi niciun metru de teren defrişat, aşa cum prevede planul. I-am arătat imaginile şi directorului CFR.

Constantin Axinia, director general CFR Infrastructură: Nouă ne-au spus că vor fi 10 oameni la faţa locului. Dacă aţi găsit doar doi e păcat din partea lor 

Lucrările la linia spre Otopeni costă aproape 400 de milioane de lei şi presupun realizarea, printre altele, a trei kilometri de cale ferată, dublarea liniei între Mogoşoaia şi Baloteşti şi o nouă gară în parcarea Aeroportului. 

Partea cea mai grea din proiect este realizarea unui viaduct lung de 1 km şi jumătate, peste DN1. Asta înseamnă că, în timpul lucrărilor, circulaţia va fi oprită pe această şosea.

Constantin Axinia, director general CFR Infrastructură: Vă spun cu sinceritatea mea de CFR-ist că lucrările se vor termina la timp, cu două săptămâni înante de Campionatul European. Nu ştiu cum e cu promisiunea cu mandatul pe masă. Eu oricum sunt cu mandatul pe masă de când am venit aici

Paul Dorneanu, Asociaţia Construim România: Doar dacă ne uităm în contract vedem că execuţie plus proiectare e mai mult de un an de zile şi deja suntem la finele lunii august

Dacă lucrările vor fi totuşi terminate înainte de Euro 2020, CFR dă asigurări că cei 22 de kilometri dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni vor fi parcurşi în tot atâtea minute. Garniturile vor circula pe această linie din jumătate în jumătate de oră şi vor transporta zilnic 12 mii de călători.

Ți-a plăcut acest articol?

gara de nord bucuresti otopeni aeroport tren campionatul european fotbal
Întrebarea zilei
Cum vă petreceţi Floriile?

La grătar

Acasă, cu familia

Cu prietenii

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Facebook WhatsApp LinkedIn Twitter Email
Stiri Sportive Citește și
Ce ambalaje nu intră, de fapt, sub incidența SGR. Ce poți face cu ele și cum...
Fanatik.ro
Publicat 27.04.2024
Afacerea care poate să te îmbogățească peste noapte. A luat amploare în...
Fanatik.ro
Publicat 26.04.2024
Joburile care nu solicită gândirea cresc riscul de afectare cognitivă și...
spotmedia.ro
Publicat 22.04.2024
Meteorologii Accuweather au modificat prognoza în România. VREMEA se schimbă...
Gandul
Publicat 24.04.2024
Nike și Adidas, bătute de niște fete fâșnețe: invenția unei companii...
Adevărul
Publicat 26.04.2024
A mancat o supă și s-a trezit paralizată de la brâu în jos. Ce au descoperit...
A1
Publicat 26.04.2024
Horoscopul zilei de 27 aprilie 2024. Gemenii traversează o perioadă plină de...
CaTine
Publicat 26.04.2024
Papanași sănătoși cu fulgi de ovăz. Rețeta cu smântână și dulceață...
spynews.ro
Publicat 26.04.2024
Șocul lui Ioan Andone, după ce s-a mutat în Spania: „Am 4 dormitoare. Știți...
GSP
Publicat 25.04.2024
Planurile pentru înmormântarea lui Charles au fost modificate!„Regele nu e...
Click.ro
Publicat 26.04.2024
Boala „zombie” care a trecut de la animale la oameni. Deja ar fi făcut 2 victime
Useit
Publicat 27.04.2024
1 mai pe litoral 2024! Marile festivaluri și concerte ce deschid noul sezon estival
Money.ro
Publicat 23.04.2024
Care este ultima dorință a lui Celine Dion. Artista suferă de o boală...
Redacţia.ro
Publicat 24.04.2024
Primarul care candidează împotriva soției pentru un nou mandat: „N-am crezut...
libertatea.ro
Publicat 26.04.2024
Machine Gun Kelly și-a sărbătorit cea de-a 34-a aniversare. Printre invitați...
ZU
Publicat 26.04.2024
Cu ce se ung cozonacii ca să iasă lucioși și perfect rumeniți. Secrete pentru...
Hello taste
Publicat 26.04.2024
Sângerările nazale la copii: cum să le gestionezi corect
Deparinti
Publicat 26.04.2024
De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici....
ziare.com
Publicat 25.04.2024
Halil Ibrahim Ceyhan impresionează pe scenă. Actorul nu renunță la visul său...
Happy
Publicat 26.04.2024
La ce se folosește botoxul. Întrebuințările pe care le poate avea în medicină
Medicool
Publicat 26.04.2024
"Cei mai mari fotbalişti ai României? Nici Dobrin, nici Hagi". Victor Piţurcă...
orangesport.ro
Publicat 13.04.2024