Lucrările la linia de cale ferată Gara de Nord - Otopeni, începute cu viteza melcului
Au început oficial lucrările pentru linia de cale ferată dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni. Doar că planul de pe hârtie nu prea a semănat astăzi cu cel din teren, deşi linia trebuie terminată până la Campionatul European de anul viitor.
De Redactia Observator la 26.08.2019, 19:53- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Au început oficial lucrările pentru linia de cale ferată dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni. Doar că planul de pe hârtie nu prea a semănat astăzi cu cel din teren, deşi linia trebuie terminată până la Campionatul European de anul viitor. Ca o ironie, în această dimineaţă, în ziua în care visul, cel puţin teoretic, începe să devină realitate, la Gara de Nord, zeci de călători au fost nevoiţi să mergă pe jos, printre şine, după ce trenul care-i aducea în Capitală s-a defectat.
Cu bagajele în mâini şi privirea mereu în spate, de teama unui incendiu, oamenii s-au îndepărtat în grabă de trenul din care ieşea fum. Şi-au continuat drumul pe jos, printre şine, după ce locomotiva electrică s-a defectat în apropiere de Podul Grant.
Adrian Vlaicu, purtător de cuvânt CFR Călători: Mecanicul a oprit imediat trenul şi a luat măsuri în acest sens. În mod normal, în situaţii de genul ăsta, călătorii aşteaptă în tren şi soseşte o altă locomotivă
Un tânăr susţine că "naşul ne-a zis că a luat foc un tren. E un lucru care mi se pare normal în 2019 la noi".
Incidentul a blocat tot traficul feroviar din zonă. Trenurile au întârziat sute de minute. Un haos în total contrast cu promisiunile măreţe ale autorităţilor, care astăzi au început oficial construcţia viitoarei linii Gara de Nord - Aeroport Otopeni.
Numai că lucrările au debutat în stil pur românesc, cu numai trei muncitori şi doi angajaţi de la Romsilva. Nici urmă de utilaje şi niciun metru de teren defrişat, aşa cum prevede planul. I-am arătat imaginile şi directorului CFR.
Constantin Axinia, director general CFR Infrastructură: Nouă ne-au spus că vor fi 10 oameni la faţa locului. Dacă aţi găsit doar doi e păcat din partea lor
Lucrările la linia spre Otopeni costă aproape 400 de milioane de lei şi presupun realizarea, printre altele, a trei kilometri de cale ferată, dublarea liniei între Mogoşoaia şi Baloteşti şi o nouă gară în parcarea Aeroportului.
Partea cea mai grea din proiect este realizarea unui viaduct lung de 1 km şi jumătate, peste DN1. Asta înseamnă că, în timpul lucrărilor, circulaţia va fi oprită pe această şosea.
Constantin Axinia, director general CFR Infrastructură: Vă spun cu sinceritatea mea de CFR-ist că lucrările se vor termina la timp, cu două săptămâni înante de Campionatul European. Nu ştiu cum e cu promisiunea cu mandatul pe masă. Eu oricum sunt cu mandatul pe masă de când am venit aici
Paul Dorneanu, Asociaţia Construim România: Doar dacă ne uităm în contract vedem că execuţie plus proiectare e mai mult de un an de zile şi deja suntem la finele lunii august
Dacă lucrările vor fi totuşi terminate înainte de Euro 2020, CFR dă asigurări că cei 22 de kilometri dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni vor fi parcurşi în tot atâtea minute. Garniturile vor circula pe această linie din jumătate în jumătate de oră şi vor transporta zilnic 12 mii de călători.