Marile companii îşi readuc angajaţii la birou după "marea relaxare": "E o dorinţă de a mai sta puţin acasă"
De când am renunţat la măşti şi alte măsuri de prevenţie Covid, marile companii încearcă să îşi readucă angajaţii la birou. Acest lucru se vede mai ales în mijloacele de transport în comun şi prin clădirile de birouri, până de curând aproape goale. Marea problemă este că în cei doi ani de pandemie, mulţi s-au obişnuit cu munca de acasă şi vor să continue lucrul de la distanţă.
De Redactia Observator la 19.03.2022, 21:07Marea relaxare de pe 9 martie coincide în cazul multor companii şi cu reîntoarcerea masivă la birouri a multor angajaţi care au avut biroul în propria locuinţă în ultimii doi ani. Un exemplu este Alexandra. Deci compania i-a oferit posibilitatea de a lucra în continuare de acasă o zi pe săptămână, ea preferă totuşi să vină în toate cele cinci zile la birou.
Alexandra Coviltir: Biroul întotdeauna pentru că este mai eficient totul, mult mai rapid.
Georgiana Oltenescu: Dacă e să comparăm cu aceeaşi perioadă a anului trecut, gradul de ocupare a clădirilor a crescut cu 65%, iar din ce discutăm cu chiriaşii, încet, încet îşi aduc oamenii a birouri. Putem spune că de la finalul lunii februarie, dar mai multe de pe 9 martie.
Asta nu înseamnă, însă, că toţi angajaţii sunt foarte încântaţi de acestă schimbare.
Ana Vişian, manager marketing platformă de recrutare: E o dorinţă de a mai sta puţin acasă. 38% ne-au spus că ar vrea să rămână exclusiv remote, le-a fost bine aşa. Cu siguranţă reîntoarcerea bruscă la birou nu e uşoară pentru nimeni. 50% cu 50% sau poţi să vii o zi, două, trei pe săptămână şi restul nu sau doar prima săptămână din lună, restul nu. Depinde.
Multe companii au dificultăţi în a-şi convinge angajaţii să lucreze chiar şi aşa, motiv pentru care se adaptează în funcţie de ceea ce îşi doresc oamenii.
Cătălin Ioniţă: În ceea ce priveşte activitatea colegilor din sediile centrale, în ultimii doi ani noi am fost în proporţie de 90% în regim de telemuncă. Colegii noştri pot alege să îşi folosească banii din bugetul lunar de beneficii pentru cheltuielile casnice pe care le presupune munca de acasă, fără taxe suplimentare.
În cel mai recent studiu, se arată că 48% dintre angajaţi au declarat că lucrează de la sediu, 42% exclusiv de la distanţă, în timp ce 10% lucrează într-un format hibrid.