Masini periculoase pe strazile din Romania: orice rabla obtine ITP-ul
Unele firme de taximetrie, din Capitala obtin fara nicio problema ITP-ul, chiar si pentru autoturismele bune doar pentru programul Rabla
De Redactia Observator la 16.05.2013, 19:56Tarifele difera de la un service la altul si de la o masina, la alta, in functie de cat de grave sunt defectiunile. Reporterii Observator au testat cat de repede se lasa induplecati inginerii de la atelierele auto. Cu o mica atentie se rezolva totul: clientul e sunat direct de inginerul de la atelierul auto care ii comunica, in functie de cat de grave sunt defectiunile masini, cat trebuie sa plateasca.
"Taxa e cam 12 sute! Stai linistit, ca nu ma controleaza pe mine. Spun ca are capul de bare:"Ba, trebuie sa dai 300 de mii, pe capul de bara, ca sa-l schimbam!", iar tu ai stiut vorba", sfatuieste in inginer auto.
Pus in fata camerei de filmat, barbatul neaga totul. "Dumneavostra ne asigurati ca masinile care vin la dumneaoastra la ITP, indiferent daca sunt taxiuri, sau altceva, nu trec daca nu sunt in regula? Daca nu sunt in regula". Taximetristii il contrazic, insa.
Ne-am urcat astazi in mai multe taxiuri din Capitala. Am pretins ca detinem o mica firma de taximetrie, in Buzau si ca nu reusim sa obtinem ITP-ul, din cauza ca autoturismele sunt vechi si in stare proasta. Chiar daca, mai toate firmele de taximetrie au intelegeri cu service-urile auto, cei care le patroneaza, spun ca situatiile surprinse de noi sunt o raritate. "Presupun ca acestea sunt niste cazuri izolate, nu cred ca acum, trebuie sa generalizati, de la niste cazuri izolate, ca toata taximetria din Bucuresti sau din tara isi face ITP ul ilegal, nu", a declarat Vasile Stefanescu.
Parcul de taxiuri, din Capitala, a fost schimbat in urma cu sase ani, iar din cauza crizei masinile nu au mai fost inlocuite.