SPECIAL! Mocănița s-a întors în țara moților
Un şuierat prelung răsună în văile de lângă Abrud. O mare de oameni aşteaptă cuminte plimbarea, lângă garnitura veche. În bătrâna locomotivă a Mocăniţei, se fac ultimele reglaje
De Redactia Observator la 18.08.2014, 20:14Un şuierat prelung răsună în văile de lângă Abrud. O mare de oameni aşteaptă cuminte plimbarea, lângă garnitura veche. În bătrâna locomotivă a Mocăniţei, se fac ultimele reglaje
Mecanicul ştie bine că poate fi capricioasă. Cu proverbiala răbdare şi minuţiozitate, verifică de două ori fiecare şaibă.
În lunga carte a istoriei feroviare din România, s-a mai scris un capitol. Poate nu cel mai glorios, dar cu siguranţă printre cele mai fericite. Mocăniţa, deşi seniorul de vârstă al garniturilor de tren, încă merge. Şi atrage lume. Un vis românesc salvat de un austriac.
Încadrarea în lista monumentelor istorice a fost cadoul de centenar primit de bătrânul tren. Şi, după o binemeritată pauză de un an, Mocăniţa a fost din nou gata de drum. Tronsonul este de 12 kilometri, de la Abrud până la Câmpeni şi înapoi încă o dată, 12 kilometri. Durează o oră dus, o oră întors.
Plimbarea prin văile Apusenilor este ca un ghid turistic nescris. Pasagerii Mocăniţei pot să vadă, să audă, să simtă singuri România.
Nu doar turiştii se bucură la auzul şuieratului. Când se aude din depărtări, lumea se opreşte din ce are de făcut şi vine să vadă bătrânul tren cum cutreieră vechea linie ferată.