O călătorie cu trenul îi îngrozeşte chiar şi pe şefii din CFR! Un oficial al companiei a fost dezgustat de ceea ce a găsit în vagoane
O călătorie cu trenul îi îngrozeşte chiar şi pe şefii din CFR. Mizerie, mirosuri şi temperaturi cumplite, pentru că nu există un sistem de climatizare, deşi bani de investiţii s-ar putea găsi. Pentru câteva ore, un oficial al companiei de stat a acceptat propunerea reporterilor Observator. A intrat în pielea unui simplu pasager, dar nu a rezistat prea mult. Abia aştepta să coboare din vagon, dezgustat de ceea ce a găsit.
De Redactia Observator la 12.07.2017, 21:13O călătorie cu trenul îi îngrozeşte chiar şi pe şefii din CFR. Mizerie, mirosuri şi temperaturi cumplite, pentru că nu există un sistem de climatizare, deşi bani de investiţii s-ar putea găsi. Pentru câteva ore, un oficial al companiei de stat a acceptat propunerea reporterilor Observator. A intrat în pielea unui simplu pasager, dar nu a rezistat prea mult. Abia aştepta să coboare din vagon, dezgustat de ceea ce a găsit.
Suntem în trenul care a adus, dimineaţă, peste o sută de navetişti, din Slobozia, în Capitală. Am urcat în vagoane cu oficiali ai CFR, care au părăsit pentru câteva ore birourile pentru a vedea cum arată de fapt trenurile de care au grijă.
Doar 30% din cele peste 1.000 de vagoane sunt dotate cu aer condiţionat. Oficialul CFR, îmbrăcat în costum, abia a rezistat câteva minute.
Astfel de vagone sunt vechi de trei decenii şi niciodată nu au fost recondiţionate. Deşi, CFR Călători are contracte de 5 milioane de euro cu firme de salubritate.
Patruzeci şi cinci de lei alocă CFR Călători pentru curăţenia unui tren pe zi. Dacă trenul are să zicem, 10 vagoane, atunci fiecare vagon este curăţat cu 4 lei 50 de bani, adică un euro. În aceşti bani intră hârtia igienică, detergenţii, săpunul şi forţa de muncă.
Autoritatea de Reformă Feroviară ar putea accesa fonduri europene şi susţine că pregăteşte o achiziţie de o sută de vagoane noi din toamnă.