Sute de oi, filmate în timp ce traversează agale Autostrada Soarelui
Autostrada Soarelui s-a transformat noaptea trecută în drumul oilor! Un şofer a filmat sute de animale care au traversat agale şoseaua de mare viteză. În spatele turmei s-a format o coloană lungă de maşini.
De Redactia Observator la 24.09.2019, 21:19Autostrada Soarelui s-a transformat noaptea trecută în drumul oilor! Un şofer a filmat sute de animale care au traversat agale şoseaua de mare viteză. În spatele turmei s-a format o coloană lungă de maşini. Ciobanii spun că altfel nu au cum să treacă Dunărea în transhumanţă, iar reprezentanţii de la Drumuri se mulţumesc să constate că au dreptate.
România anului 2019, autostradă de mare viteză. Pentru ovine, nu pentru noi. Câteva sute de oi au fost filmate, noaptea trecută, îngrămădite pe prima bandă de mers, pe Podul de la Cernavodă de pe Autostrada Soarelui.
În turma care se întinde pe sute de metri sunt şi câţiva măgari şi câini. Ciobanii îmbrăcaţi cu veste reflectorizante veghează ca animalele să nu ţâşnească pe banda a doua. În urma lor, maşinile se târăsc ca melcul. Când ajung în dreptul obstacolului "neobişnuit" şoferii apasă frâna. Şi claxonul.
Turma de oi este ultima "piedică" pe autostrada care a intrat în reperaţii capitale. Pe multe tronsoane sunt restricţii de viteză.
Ciobanii au fost amendaţi cu 3.600 de lei
Oamenii spun că nu au de ales, doar aşa pot traversa Dunărea în transhumanţă. Există barje pe care pot urca turmele, dar acestea costă. În plus, reprezentanţii de la Drumuri sunt înţelegători.
În încercarea lor de a nu bloca traficul fac această transhumanţă pe perioada nopţii. Este o situaţie, putem spune, inevitabilă în acest moment pentru că nu există o altă rută pentru transhumanţa oilor - Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR
Nu este prima dată când oile blochează autostrada. Imagini similare au fost suprinse şi în anii trecuţi, în 2011, 2015 şi 2017. Practic, fenomenul se repetă de două ori pe an primăvara şi vara, când oile sunt mutate de la munte la mare.
După standardele europene, autostrăzile ar trebui să aibă pază. În România însă, niciuna din şoselele de mare viteză nu are încheiat contract de pază de şase ani.
Cu toate acestea, hoţii au făcut ravagii pe A2. Într-un singur an, drumarii au înlocuit 10.000 de metri liniari de parapete metalic şi peste 112.000 de metri liniari de garduri de protecţie din plasă. Aproape 500 de indicatoare rutiere au fost şi ele puse din nou. S-au furat inclusiv capacele canalelor din parcări, telefoanele de urgenţă, dar şi cablurile din cupru ale acestora.