TAROM vrea să transforme Aeroportul Otopeni în hub internaţional
Aeroportul Otopeni ar putea deveni un hub internaţional pentru pasagerii din ţările vecine, promit reprezentanţii Tarom care vor să deschidă rute directe din România în America şi China.
De Redactia Observator la 04.10.2019, 20:57- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Aeroportul Otopeni ar putea deveni un hub internaţional pentru pasagerii din ţările vecine, promit reprezentanţii Tarom care vor să deschidă rute directe din România în America şi China. Planurile companiei de stat sunt încă şi mai măreţe: zboruri low-cost spre ţările europene unde trăiesc mulţi români. Există o singură problemă: deocamdată lipsesc banii, infrastructura şi chiar avioanele.
Pentru români, visul american se împlineşte greu: după o călătorie de o zi şi o noapte.
Pasageră: De data asta, escala durează o oră şi jumătate, dar am avut şi escală de opt ore. Zborul de 25-30 de ore e infernal! Faci escală în Paris, Londra sau Frankfurt pentru că nu există o cursă directă
Compania Tarom plănuieşte reluarea curselor directe Bucureşti - New York din vara anului viitor. Preţurile vor fi însă mari, în jur de 500 de euro pe tronson, în condiţiile în care acum un zbor dus-întors costă atât. O altă rută directă ar putea fi România-China.
Oficialii români speră să atragă astfel călători din ţările vecine - Serbia, Bulgaria, Republica Moldova, Ungaria şi Ucraina şi să transforme Aeroportul Otopeni într-un hub internaţional.
Infrastructura este, însă, depăşită. Aeroportul e tranzitat anual de 15 milioane de pasageri, dublu faţă de capacitatea proiectată. Locurile de parcare sunt insuficiente, în terminale nu sunt scaune, benzile de bagaje cedează de multe ori, iar ghişeele pentru controlul paşapoartelor sunt prea puţine pentru numărul mare de pasageri.
TAROM vrea să introducă şi mai multe curse low-cost spre oraşele europene în care locuiesc comunităţi mari de români: Roma, Milano, Veneţia, Torino şi Bologna. Preţul pentru un bilet va porni de la 100 de euro dus-întors, cu tot cu taxe incluse. Ca să aibă preţuri mai mici, compania va schimba compartimentarea aeronavelor.
Ca să zboare către ţările europene, TAROM va folosi şi acest tip de aeronavă: Airbus A318. Noutatea este că acestea vor avea câte trei clase, faţă de două cât aveau până acum. Pe lângă business şi economy, se va adăuga şi clasa low-cost.
Mădălina Mezei, director general al TAROM: Vrem low-cost, adică o ofertă minimă cu bagaj inclus. Cu catering achiziţionat la bord, neinclus în tarif şi care să poată fi achiziţionat la un preţ rezonabil
Compania mai are în plan şi mai multe zboruri pe rute pe care operează deja: Spania, Marea Britanie, Germania şi Elveţia.
Compania deţine 25 de aeronave, din care opt vor fi înlocuite cu unele noi, închiriate până vara viitoare. Pentru cursele spre America şi China, e nevoie de aeronave lung-curier, care pot zbura neîntrerupt ore în şir, avioane pe care compania nu le deţine acum.
De altfel, operatorul aerian zboară pe pierdere de 10 ani. Într-o singură oră, compania pierde 4.600 de euro. În acest context, societatea vrea să concedieze 180 de angajaţi din luna noiembrie.