Parlamentarii vor ca autospecialele cu radar să fie poziţionate la vedere şi inscripţionate corespunzător
Radarele trebuie să fie vizibile sau ascunse? Mai mulţi parlamentari, atât de la putere cât şi din opoziţie, spun că poliţiştii vânează şoferii. Din acest motiv, vor să oblige agenţii să anunţe conducătorii auto că urmează să le verifice viteza. Experţii în siguranţă rutieră cred că o asemenea lege va creşte numărul accidentelor, în loc să le scadă.
De Bogdan Ocnaru la 29.05.2021, 21:01- Proiectul parlamentarilor este puternic contestat de specialişti.
În opinia parlamentarilor care au iniţiat legea, aşa ar trebui să se desfăşoare toate verificările Poliţiei. La vedere. Proiectul prevede ca autospecialele cu radar să fie poziţionate în aşa fel încât şoferii să ştie că sunt acolo.
Şofer: Mie nu mi s-a părut până acum, şi sunt şofer de zeci de ani. Nu mi s-a întâmplat să observ că sunt special pândit ca să mă amendeze.
Florin Roman, parlamentar PNL: O spun cu regret: nu se stă la prevenţie, la a te ajuta ca şofer. De cele mai multe ori se stă acolo unde nu se întâmplă accidente, iar acolo unde chiar ai nevoie să fie aşa ceva, nu e. E păstrat în proiect doar ce Curtea a declarat constituţional.
Unele maşini de Poliţie pe care le întâlnim în trafic şi au radar arată într-un anumit mod. Dacă legea va intra în vigoare, atunci lucrurile se vor schimba. Iniţiatorii proiectului spun că, în momentul de faţă, Poliţia nu face decât să vâneze şoferii şi că vom vorbi cu adevărat despre prevenire doar atunci când toate autospecialele vor fi inscripţionate.
În 2018, Parlamentul a adoptat o formă a acestei legi.
Viteza excesivă, printre principalele cauze ale accidentelor auto din România
Acea variantă prevedea ca radarul de tip pistol să nu fie folosit la mai mult de 10 metri distanţă de autospecială, iar cele din maşini să fie presemnalizate, pe o distanţă cuprinsă între 500 de metri şi patru kilometri. Legea a căzut la Curtea Constituţională de două ori. Nici această versiune nu este agreată de specialiştii în trafic.
Cătălin Codescu, Asociaţia Victimelor Rutiere: Încă din anii 60 s-a pus problema existenţei în legislaţiile rutiere a unor mecanisme care să faciliteze percepţia conducătorilor auto că sunt permanent supravegheaţi. În anul 2021 încercăm, prin legislaţie, să creăm percepţia că nu sunt supravegheaţi.
Titi Aur, specialist siguranţă rutieră: Este o iniţiativă egoistă, probabil ca urmare a unor întâmplări că unul sau mai mulţi demnitari au fost sancţionaţi. Vin cu astfel de iniţiative egoiste. Un astfel de proiect de lege, dacă trece, nu va face decât să crească numărul de accidente.
Adi Dima, vlogger auto: Radarul ce trebuie să facă? Să te prindă când tu nu mergi cu viteza legală. Radarul nu trebuie să îşi comunice prezenţa într-un fel sau altul.
Viteza excesivă este printre principalele cauze ale accidentelor mortale din România.