Pasagerii de pe Otopeni se plâng că pierd zborurile din cauza aglomeraţiei
Călătoriile încep cu nervi la Aeroportul Otopeni, în cea mai aglomerată lună din an. Peste un milion şi jumătate de oameni tranzitează aeroportul. În fiecare dimineaţă se formează cozi uriaşe la filtrele de securitate şi la controlul paşaportelor.
De Redactia Observator la 23.08.2019, 20:11Călătoriile încep cu nervi la Aeroportul Otopeni, în cea mai aglomerată lună din an. Peste un milion şi jumătate de oameni tranzitează aeroportul. În fiecare dimineaţă se formează cozi uriaşe la filtrele de securitate şi la controlul paşaportelor. Pasagerii se plâng că au pierdut avioane, deşi au ajuns cu trei ore mai devreme în aeroport. Companiile aeriene şi reprezentanţii aeroportului îşi pasează vina. Până atunci cei care decontează haosul sunt călătorii, care nici măcar nu-şi pot recupera banii de la companiile de asigurări.
În zorii zilei, Aeroportul Otopeni este neîncăpător. Mii de oameni coboară grăbiţi din taxiuri, maşini şi autocare.
Adrian este unul dintre călătorii care a păţit-o. A pierdut avionul spre Londra. Şi asta deşi, spune el, a venit cu trei ore înainte la Otopeni.
Adrian, pasager nemulţumit: Eram exact în faţa porţii nr. 11! Am venit cu trei ore înainte domnule! Am venit la ora patru, ca să plec la ora şapte
A ratat avionul, a pierdut şi banii, peste 200 de euro. Variantele pe care i le-a oferit compania aeriană nu l-au mulţumit.
Adrian, pasager nemulţumit: Eu aveam opţiunea să plec peste o săptămână sau să plătesc o mie de lire pe bilet, azi
Bărbatul a depus plângeri împotriva aeroportului şi operatorului aerian. Mai grav este că pasagerii nu îşi pot lua măsuri de precauţie, asigurările de călătorie nu acoperă acesastă situaţie.
Sunt şi pasageri mai norocoşi.
O turistă spune că "am reuşit să prind avionul spre Viena. Sunt la poarta de îmbarcare. Coada era foarte mare, dar, spre final, operatorii ne-au chemat în faţă".
August este cea mai aglomerată lună pe Otopeni. 400 de mii de pasageri tranzitează în fiecare săptămână aeroportul. Dublu faţă de luna februarie a acestui an, de pildă.
Teoretic, călătorii au nevoie de două ore pentru a fi siguri că prind avionul. Pe timpul verii, angajaţii aeroportului îi sfătuiesc pe pasageri să vină cu trei ore înainte. Procedurile obligatorii sunt check-in-ul şi predarea bagajelor mari de cală, controlul de securitate, verificarea paşapoartelor şi găsirea porţii de îmbcarcare. Timpii de aşteptare diferă, fiecare pas poate dura între 10 minute şi o oră.
Autorităţile promit că vor lua măsuri.
Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Aeroportului Otopeni: Suplimentarea numărului de ghişee de control de frontieră care se va face în următoarele săptămâni. Se vor instala şi noile porţi de control automat al documentelor
Se vorbeşte şi de construirea unui nou terminal, dar abia acum s-au alocat bani pentru exproprieri. În prima jumătate a acestui an, Aeroportul Henri Coandă a fost tranzitat de aproape şapte milioane de pasageri, cu 10% mai mulţi faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.