În timp ce așteaptă relaxarea, patronii de restaurante plănuiesc relansarea
Chiar dacă nu se pune încă problema redeschiderii lor, patronii restaurantelor încearcă să supravieţuiască până în momentul când clienţii le vor trece din nou pragul. Unele localuri sunt încă deschise şi încearcă să păstreze clienţi cu ajutorul livrărilor la domiciliu.
De Redactia Observator la 30.04.2020, 17:10- Distanţarea socială impune măsuri drastice.
- Numărul clienţilor a scăzut drastic.
Pentru alţii însă, această soluţie nu a fost profitabilă şi au fost nevoiţi să închidă. Cât despre separatoarele de plexiglas, obligatorii după ieşirea din starea de urgenţă, investiţia pare să nu fie acoperită de încasări.
În Cluj Napoca majoritatea restaurantelor, care încă mai funcţionează, se bazează pe comenzile online ale clienţilor fideli şi asta se simte la buget.
Încasările din această perioadă ajung abia la 5 la sută din profitul de dinaintea pandemiei. Aşa se face că patronii localurilor aşteaptă cu nerăbdare data de 15 mai, când speră ei că vor putea redeschide uşile.
Reprezentant restaurant: Funcţionăm doar pe parte de magazin alimentar şi băcănie şi partea de delivery cât şi magazinul onlin dar având în vedere situaţia care o trăim şi faptul că noi mare parte din materia primă o avem din Italia a fost destul de greu cu aprovizionarea. Cu siguranţă nu o să fie o reluare a activităţii în mod normal ca şi cea dinainte pandemiei dar sperăm măcar la un nivel de terasă sau se gândească nişte soluţii care să ne ajute şi pe noi să venim în întâmpinarea angajaţilor şi a familiilor lor pentru că încercăm să-i susţinem dar este foarte dificil având în vedere scăderea masivă a activităţii pe care am întâmpinat-o în ultima perioadă.
Vânzătoare: Din păcate numărul clienţilor a scăzut drastic, astăzi am avut doar 3. Pentru o cafeluţă, o pâinică şi cam atât.
Mulţi proprietari de restaurante s-au gândit la varianta comenzilor la domiciliu, dar şi-au dat seama că nu e decât un pas spre faliment.
Reprezentant restaurant: Partea de delivery a început să scadă înainte ca noi să închidem localul. Şi atunci am luat decizia de a o stopa din capul locului. Nu avea niciun sens să-mi aduc tot personalul, să merg pe minus, ca apoi gaura noastră economică să fie mai mare.
Pentru a putea asigura condiţii sigure clienţilor patronii restaurantelor vor trebui să investească
în panouri de plexiglas şi în modernizarea instalaţiilor de ventilaţie. Iar asta înseamnă investiţii greu de amortizat. Totuşi oamenii nu renunţă.
Reprezentant restaurant: O să ne asumăm riscul unor pierderi de două-trei luni, cât ne-am calculat c-am putea susţine din economii. Însă, nu poţi nici să îţi asumi şi să te gândeşti că poţi să aduci bani de acasă la nesfârşit.
Deşi mult aşteptată, redeschiderea teraselor va aduce noi probleme. Distanţarea socială impune măsuri drastice, care vor reduce la un sfert numărul clienţilor.
Mai mult, la o masă nu se vor putea aşeza mai mult de 3 persoane.