Pensionarii din Constanţa, revoltaţi pentru că trebuie să-şi achite facturile online
Pensionarii din Constanţa sunt revoltaţi, după ce ghişeele de unde primeau informaţii pentru plata facturilor de curent au fost închise. Acum sunt nevoiţi să-şi plătească dările la magazinele care au sisteme online de achitat, lucru cu care oamenii nu sunt obişnuiţi.
De Redactia Observator la 04.04.2019, 19:11Pensionarii din Constanţa sunt revoltaţi, după ce ghişeele de unde primeau informaţii pentru plata facturilor de curent au fost închise. Acum sunt nevoiţi să-şi plătească dările la magazinele care au sisteme online de achitat, lucru cu care oamenii nu sunt obişnuiţi. În cazurile în care oamenii primesc somaţii, procedurile se complică.
"Cum facem să plătim facturile? Păi le plătiţi la o alimentară", este răspunsul pe care îl primesc oamenii de la firma de electricitate din Eforie-Nord.
Nu mai există niciun ghişeu pentru plata facturii, iar localnicii sunt nevoiţi să apeleze fie la nepoţi, fie la copii, pentru a-şi putea plăti dările.
Şi mai dificil devine pentru pensionari momentul în care trebuie să dovedească plata unor facturi pe care firma le invocă drept neplătite.
Asta a păţit o bâtrână care, deşi a plătit facturile la zi, spune că a fost contactată de o firmă de recuperare.
Luxiţa Butan, pensionară: Nu pot dovedi decât să trimit la o anumită adresă prin mail facturile sau o copie după facturi, ceea ce eu nu am cum să fac. Este incalificabil felul cum ni se răspunde, felul cum ni se rezolvă o problemă creată de dumnealor şi nu de mine
Iar cei care întâmpină probleme, nu au prea multe variante.
Trei puncte de plată a facturilor ENEL există în judeţul Constanţa
Pentru că nu au un ghişeu unde să îşi plătească facturile localnicii din Techirgiol, de exemplu, trebuie să meargă 30 de kilometri până la Mangalia sau 15 până la Constanţa.
Însă, odată ajunşi la sediul central din Constanţa, află că facturile se plătesc doar la aparate electronice, iar asistenţa o dă un paznic.
Reprezentanţii firmei de electricitate au trimis un comunicat de presă şi le recomandă clienţilor să dea detalii despre factură, numărul şi codul de plată.
"Pentru viitoarele plăţi efectuate, sugerăm clientului să utilizeze ID factură precum şi codul de plată astfel încât plata să fie alocată direct la factura specificată. În cazul în care plata se efectuează şi nu se specifică ID factură şi doar cod plată, valoarea achitată se alocă la facturi în ordinea vechimilor", este mesajul transmis de ENEL România.
În tot judeţul Constanţa există doar trei puncte de plată a facturilor, în Mangalia, Medgidia şi Hârşova.