Antena LIVE

Curs valutar

Podul feroviar peste râul Argeş, lăsat în paragină de 14 ani

Sunt 14 ani de neputinţă şi nepăsare, iar Ministerul Transporturilor şi, implicit, CFR Infrastructură tot nu ştiu să spună când vor repara podul feroviar peste râul Argeş, prăbuşit de la inundaţii. Este o rută folosită de navetişti. Oamenii ar fi putut ajunge din Giurgiu în Bucureşti în doar o oră.

De la 16.04.2019, 21:05
WhatsApp
Vezi și:

Sunt 14 ani de neputinţă şi nepăsare, iar Ministerul Transporturilor şi, implicit, CFR Infrastructură tot nu ştiu să spună când vor repara podul feroviar peste râul Argeş, prăbuşit din cauza unor inundaţii. Este o rută folosită în special de navetişti. Oamenii ar fi putut ajunge din Giurgiu în Bucureşti în doar o oră. Fac însă de patru ori mai mult, în timp ce compania de stat pune pe hârtie scenarii SF.

7:30 dimineaţa, Gara de Nord din Bucureşti. Oamenii se pregătesc pentru o călătorie care va dura aproape trei ore şi jumătate, în loc de o oră. Destinaţia: Giurgiu. 

Este traseul a sute de navetişti. Astăzi, doar prezenţa camerelor de filmat le-a uşurat puţin călătoria. 

Drumul cu CFR-ul pe ruta Bucureşti - Giurgiu, parcurs în viteza melcului

Deşi ascund mizeria sub preş de dragul aparenţelor, cei responsabili nu pot schimba şi viteza cu care circulă trenurile pe căile ferate vechi.

Pe patru tronsoane de pe această rută se merge cu 30 de kilometri pe oră, iar pe altul cu 50. Asta deşi, în mod normal, trenul ar putea prinde şi 120. 

Impresionant sau nu, de 14 ani călătorii sunt obligaţi să circule în ritmul CFR, după ce podul de la Grădiştea s-a prăbuşit. 

Din 2005, toate trenurile care circulă între Bucureşti şi Giurgiu sunt nevoite să devieze pe la Videle.

În loc de 74 de kilometri, trenurile au de parcurs 118 kilometri

De altfel, şi cele care pleacă din capitala noastră spre mari oraşe precum Sofia, Salonic sau Istanbul sunt nevoite să parcurgă aceeaşi distanţă într-un timp de două ori mai mare, din acelaşi motiv. 

Aşa că, în loc de 74 de kilometri, cât are ruta abandonată, drumul se lungeşte la 118 kilometri. 

Odată cu podul de la Grădiştea, s-a prăbuşit şi speranţa oamenilor că cineva o să-l repare. Între timp, localnicii traversează râul cu ajutorul unei punţi improvizate. 

Teoria specialiştilor este simplă. Dacă vrem să circulăm cu trenul de la Bucureşti la Giurgiu, trebuie să investim masiv nu doar în podurile de peste Argeş, ci şi în infrastructura feroviară deja existentă care s-a degradat. Toate acestea ne-ar costa undeva la 80 de milioane de euro.  

Ionuţ Ciurea, Asociaţia Pro Infrastructura: Evident că nu avem banii ăştia. Se pare că nu doar podul acesta de la Grădiştea e cu problemă, ci şi podurile peste Neajlov şi Sabar care ar trebui, conform expertizei CFR, să fie refăcute complet

CFR vrea un pod uriaş şi vase de croazieră pe Canalul Dunăre-Argeş

CFR se aruncă direct spre o investiţie fantezistă. Vrea să ridice un pod uriaş peste râu, precum un pod început în vremea comunismului, dar abandonat.

Iar atunci când va fi gata şi Canalul Dunăre-Argeş, vasele de croazieră să poată naviga prin zonă.

Un studiu de fezabilitate există deja, confirmă autorităţile. Din cele aproape 18 mii de poduri şi podeţe aflate de-a lungul reţelei feroviare, anul trecut circa 47% aveau durata normală de funcţionare expirată.  

Aşa că, de cele mai multe ori, drumurile românilor se termină acolo unde începe incompetenţa. 

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

arges cfr pod paragina
Întrebarea zilei
Vei merge la vot în turul 2 al alegerilor prezidențiale?

DA

NU

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Rezultate oficiale vot diasporă – alegeri preşedintele României! Pe cine au...
Fanatik.ro
Publicat 24.11.2024
Fenomenul Georgescu. Mâna ieșită din pâclă care ne strânge de gât pe toți
spotmedia.ro
Publicat 25.11.2024
Fețe, fețe la prezidențiale – Imagini inedite cu candidații la vot (Galerie...
spotmedia.ro
Publicat 24.11.2024
Meteorologii Accuweather anunță 3 zile consecutive de ninsori și viscol în...
Gandul
Publicat 24.11.2024
Cum a ajuns Ion Iliescu primul președinte al României democrate. Istoria...
Adevărul
Publicat 25.11.2024
De ce Carmen Iohannis nu a votat alături de soțul său, Klaus Iohannis, la...
A1
Publicat 24.11.2024
Horoscopul zilei de 26 noiembrie 2024. Berbecii sunt atenți la cheltuieli. Află...
CaTine
Publicat 25.11.2024
Andrei Rotaru și Cristina, femeia pe care a părăsit-o pentru ispita Diandra, au...
spynews.ro
Publicat 22.11.2024
Ce sport extrem a practicat Călin Georgescu, surpriza prezidențialelor
GSP
Publicat 25.11.2024
Alegeri prezidențiale 2024. Exit-poll, la ora 21.00. Marcel Ciolacu și Elena...
Click.ro
Publicat 24.11.2024
Cel mai sănătos fruct din lume. Are un scor nutrițional de 96 din 100
Useit
Publicat 24.11.2024
Ce avere are Călin Georgescu. Câștigătorul primului tur își ține banii...
Redacţia.ro
Publicat 25.11.2024
Entuziasm la Moscova, după alegerile din România: Călin Georgescu este numit...
libertatea.ro
Publicat 25.11.2024
Cher a vorbit despre singurul bărbat care s-a despărțit de ea: „Am fost...
ZU
Publicat 24.11.2024
Rețeta simplă de covrigi de casă. Pașii pe care să-i urmezi ca să iasă mai...
Hello taste
Publicat 25.11.2024
6 sfaturi pentru a reduce timpul petrecut de copii în fața ecranului
Deparinti
Publicat 24.11.2024
Cine este Călin Georgescu, independentul care l-a învins și pe George...
ziare.com
Publicat 24.11.2024
Cine pleacă din distribuția seriei Golden Boy – Dragoste rebelă. Este vorba...
Happy
Publicat 22.11.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Lipsa de fier: simptome care trebuie să-ți dea de gândit
Medicool
Publicat 24.11.2024