Podgoriile de peste Prut, magnet pentru turiști
Pentru vecinii de peste Prut, vinul nu înseamnă doar exporturi. Ci şi turişti. În timp ce producătorii români nu au nici măcar o strategie comună de marketing, moldovenii au creat o agentie specială care se ocupă de promovarea turismului vinului şi a viţei de vie.
De Redactia Observator la 15.09.2018, 22:11Pentru vecinii de peste Prut, vinul nu înseamnă doar exporturi. Ci şi turişti. În timp ce producătorii români nu au nici măcar o strategie comună de marketing, moldovenii au creat o agentie specială care se ocupă de promovarea turismului vinului şi a viţei de vie.
Pentru cei care vor să petreacă mai multe zile relaxante lângă podgorii, au renovat clădiri istorice, au pregătit pachete speciale şi vin din belşug.
Moldovenii au înţeles că succesul vinului lor înseamnă bani. Iar exporturile nu sunt suficiente. E nevoie şi de turişti, care să guste licorile şi să le ducă mai departe faima, peste mări şi ţări. Prin urmare, treptat, şi-au transformat fabricile de vin în obiective turistice.
Au restaurat clădiri istorice sau au ridicat vile cochete, au deschis porţile cramelor şi au devenit un magnet pentru străini.
În beciurile pline, se fac degustări, iar turiştii află câte ceva despre fiecare soi în parte.
Unele crame s-au transformat şi în adevărate muzee. Vinurile de pe aceste rafturi valorează o avere.
Şi pentru că turismul viticol în Republica Moldova e în plină dezvoltare, toţi pun umărul la promovarea lui. Guvernul a creat agenţii speciale, iar la toate târgurile internaţionale de turism, cramele sunt intens promovate.
Anual, sute de mii de turişti, inclusiv din România, vin să descopere vinurile şi podgoriile moldoveneşti. 80% din vinurile produse în Moldova sunt exportate, în peste 50 țări, printre care România, Republica Cehă, Polonia dar şi Statele Unite ale Americii sau China.