Podul de cale ferată din Budila, rupt în urma viiturilor, o ruină la un an de zile de la incident
Asta deşi lipsa podului afectează mii de localnici care fac zilnic naveta către oraş. Autorităţile locale au făcut sesizări în tot acest timp, dar fără rezultat. Abia acum, CFR Infrastructură a transmis că proiectul va fi scos la licitaţie în luna august a acestui an.
De Redactia Observator la 05.07.2019, 16:08- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Asta deşi lipsa podului afectează mii de localnici care fac zilnic naveta către oraş. Autorităţile locale au făcut sesizări în tot acest timp, dar fără rezultat. Abia acum, CFR Infrastructură a transmis că proiectul va fi scos la licitaţie în luna august a acestui an.
Prăbuşirea podului a încheiat un capitol din istoria trasporturilor. Şi asta pentru că, cu un secol în urmă, se dorea a fi primul drum de fier din România Unită.
După aproape un an de zile de la prăbuşire, podul arată exact la fel. Tone de moloz, blocuri din beton şi şine suspendate. Podul avea o lungime de 60 de metri şi lega Braşovul de Întorsura Buzăului.
Marşavela Irimia - primar Budila: CFR era mai bun, era mai sigur. Noi am făcut adresă şi către Prefectură, şi către CJ, şi către CFR, răspunsul e exact acelaşi. E un dosar penal care nu e clarificat.
Lipsa podului a afectat peste o mie de oameni care circulau zilnic cu trenul. Iar de atunci, se descurcă pe cont propriu. Fie cu maşinile personale, fie cu transportul în comun.
În gara din Întorsura Buzăului staţioneaza de un an de zile trenul care a trecut cu câteva minute înainte ca podul să se dărâme. La momentul acela în vagoane se aflau zeci de oameni care mergeau din Braşov către casă.
Băncilă Leca, primar Întorsura Buzăului: Personal am depus la Ministerul Transporturilor un memorium prin care am explicat de ce este important să se facă acest pod, ni s-a promis şi sprijin politic la nivel de Minister şi chiar mai sus, în schimb nimeni nu a făcut nimic.
Pe de altă parte, CFR Infrastructură spune că proiectul este programat să fie scos la licitaţie în luna august a acestui an.
Iar valoarea estimată numai pentru expertiza tehnică este de 350 de mii de lei, bani asiguraţi din Bugetul de Stat. Iar din 2020, ar trebui teoretic să înceapă lucrările de execuţie pentru construirea podului căii ferate.