Podul "Golden Gate" de la Brăila, supervizat de japonezi, e aproape gata. Cablurile lui de oțel ar putea înconjura Terra de două ori, pe la Ecuator
"Golden Gate-ul" de la Brăila prinde aripi. Muncitorii lucrează de zor la montarea cablurilor de care va fi ancorată o platformă esenţială pentru viitorul pod suspendat peste Dunăre. O operaţiune dificilă, care va îngloba până la final nu mai puţin de 81 de mii de kilometri de fire de oţel. Podul care va lega Dobrogea de restul țării va fi gata peste doi ani.
De Adrian Obreja la 04.06.2021, 20:37Ceea ce vedeţi deasupra unuia dintre turnurile podului sunt cablurile de ghidaj pe care muncitorii le montează unul câte unul. Nu e treabă uşoară să lucrezi la 192 de metri deasupra pământului. Cele 20 de cabluri, lungi de aproape doi kilometri fiecare, sunt transportate pe Dunăre cu ajutorul unei barje care face drumul dus-întors de două ori pe zi.
Viorel Eșanu, inginer, responsabil monitorizare lucrări: În acest moment sunt în plină desfășurare lucrările de traversare a cablurilor pentru platforma Catwalk prin albia Dunării, fiind nevoie de întreruperea şenalului în etape de câte trei ore.
Fără aceste cabluri de ghidaj nu ar putea fi ridicată de pe un mal pe celălalt platforma Catwalk, cum o numesc inginerii. O piesă extrem de importantă în construirea celui mai important proiect din infrastructura românească din ultimele trei decenii. Muncitorii se vor urca pe ea pentru a înălţa mai departe cele două cabluri principale, care vor uni picioarele podului.
Podul de la Brăila, făcut sub supravegherea specialiştilor japonezi
Nu mai puţin de 81 de mii de kilometri de cablu de oţel vor fi împletiţi în legături de câte 544 de fire. Cu ele s-ar putea înconjura de două ori Pământul pe la Ecuator.
Adrian Obreja, reporter: Aici în blocul de ancoraj, cablurile se vor despărți în 16 mănunchiuri diferite. Fiecare va fi atașat la câte un dispozitiv, după care vor fi tensionate individual, astfel încât să poată susține întreaga greutate a podului.
Au fost făcute calcule de mare precizie pentru ca viitoarea megastructură metalică să stea în picioare.
Cristian Mazilu, inginer: Este, este uriașă, sunt niște forțe incredibile, vă dați seama. Podul are o greutate uriașă, la care se adaugă traficul, vântul, care amplifică.
Cele două cabluri care vor fixa podul de maluri vor fi gata la finele anului. Iar podul suspendat, cu tot cu cele patru benzi de circulaţie, în 2023. Până atunci, va fi cheltuită o jumătate de miliard de euro pentru ca proiectul să prindă viaţă.