Podul Grant, vechi de 40 de ani, poate cădea la primul cutremur serios. Are deja gradul 4 de risc şi pe zi ce trece este tot mai şubred
Un alt pod al Capitalei stă că cadă la primul seism sau chiar la trafic intens. Podul Grant, vechi de 40 de ani, are acum mari probleme la structura de rezistenţă. La fel ca podul Unirii unde au început recent lucrări de consolidare, şi podul Grant are gradul 4 de risc, adică se impun reparaţii urgente. În ultimul ceas, Primăria Capitalei a alocat 80 de milioane de lei pentru lucrări de consolidare şi reabilitare.
De Andreea Milea la 30.06.2022, 19:38Construit în 1981, Podul Grant e principala cale de acces între cartierele Drumul Taberei, Militari şi nordul Capitalei. Un proiect de infrastructură grandios cu o suprafaţă totală de peste 36 de mii de metri pătraţi.
''La vremea când traversam pe ele cum traversez şi acum mi se părea ceva frumos. Nu am cuvinte. Arată foarte rău.''
Primăria nu a mai avut bani să termine lucrările de consolidare
La ultimele reparaţii, podul nu a fost consolidat nici măcar pe jumătate. Anul trecut, după 12 ani fără reparaţii, primăria Capitalei a început lucrări de consolidare a podului Grant, lucrări pe care le-a realizat în proporţie de doar 35% şi niciodată terminate pentru că municipalitatea nu a mai avut bani.
- Podul "Golden Gate" de la Brăila, pe cale de a fi deschis. Operaţiunea, o provocare chiar şi pentru constructorii...
- Podul din Suceava pe care zeci de oameni își riscă viața zilnic: "Mai faci o cruce, cu Dumnezeu înainte"
- Traficul pe "Podul Prieteniei" Giurgiu-Ruse, afectat de lucrări. Se recomandă rute alternative
Marius Coaje, fost consilier personal al primarului Capitalei: S-a consolidat primul sens de mers cel dinspre Ion Mihalache către Crângaşi fără modernizarea acestuia. Deci doar consolidarea a fost finalizată.
Doar că pe zi ce trece, podul e tot mai şubred. Gardul de pe pod este complet ruginit iar în anumite locuri este rupt. La îmbinările de pe pod sunt crăpături mari cârpite cu polistiren. Iar semnele de circulaţie sunt prinse cu sârme de gardul ruginit. Şi nu e tot...Podul este chiar deasupra şinelor de cale ferată pe unde sunt foarte multe fire de electricitate, însă oamenii abia dacă mai văd pericolul pentru că atenţionările nu se mai pot citi.
''Astea sunt de ani de zile. Eu le ştiu din 90, 93 că am făcut şcoala aici jos. Nu le-a mai schimbat nimeni de atunci? De când s-a băgat linia 41 nu le-a mai schimbat nimeni.''
La ultima expertiză, făcută în urmă cu 4 ani, inginerii au stabilit că podul e deja la gradul 4 din 5 de risc.
Marius Coaje, fost consilier personal al primarului Capitalei: Există 5 grade pe o scara de la 1 la 5 stare tehnică, asta fiind numărul 4, stare nesatisfăcătoare. Înca putin si la stadiul 5 trebuia oprită circulaţia. Adică are probleme la structura de rezistenţă. La cele de o stare tehnică 5 se iau de obicei deciziile de a fi demolate şi refăcute.
În al 12-lea ceas, primăria Capitalei a alocat 77 de milioane de lei pentru lucrări de reabilitare şi consolidare a podului. Lucrările de consolidare vor închide cel puţin un sens de circulaţie şi vor modifica traseul tramvaiului 41. Întreg proiectul ar urma să fie finalizat în doi ani.
Printre lucrările rămase de executat se numără cele la pasajul principal (infrastructură 81%, suprastructură-structura de rezistenţă 64%, suprastructură- cale de tramvai 52%, suprastructură- cale rutieră 58%, lucrări pentru siguranţa circulaţiei 95%), precum şi cele aferente celor 6 bretele şi trotuarului pietonal.