Polei pe șosele. Cum să conduci corect. Câteva trucuri pentru a face fața dificultăților de pe șosea
Codul trece, iar zăpada se transformă, de multe ori, într-un strat sănătos de gheaţă pe asfalt. O frână mai hotărâtă se poate transforma astfel uşor într-o tragedie. Însă, dacă respectaţi câteva reguli simple în trafic, iarna nu mai pare chiar atât de grea.
De Redactia Observator la 07.01.2017, 21:40- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Codul trece, iar zăpada se transformă, de multe ori, într-un strat sănătos de gheaţă pe asfalt. O frână mai hotărâtă se poate transforma astfel uşor într-o tragedie. Însă, dacă respectaţi câteva reguli simple în trafic, iarna nu mai pare chiar atât de grea.
Spectaculos. Dar un viraj reuşit pe zăpadă nu e mereu atât de simplu. Pentru regulile de aur ale siguranţei pe şosele într-o zi de iarnă, am pornit la drum cu doi piloţi, tot de aur, în ale şofatului. Dacă nu v-aţi montat anvelopele de iarnă încă, mai bine staţi acasă.
Pe drum, omătul şi gerul întind tot felul de capcane. Prea multă siguranţă de sine e de evitat în acest caz, aşa că păstraţi o distanţă dublă decât de obicei faţă de maşina din faţă. Adică 4 secunde.
Ieri, doar în Bucureşti au avul loc trei accidentee rutiere din cauza neadaptării vitezei la condiţiile de drum. Şi apoi, drumul e înşelător câteodată.
Finalul zilei necesită şi el atenţie, mai ales dacă avem nevoie de autoturism şi a doua zi. Parcarea pe zăpadă poate fi simplă, cu ajutorul mai multor manevre.
E foarte important să ne facem nişte dâre de pe care să ieşim cu uşurinţă a doua zi dimineaţă. dacă intrăm în zăpadă, pur şi simplu există riscul ca peste noapte, maşina să rămână suspendată acolo.
Cine vrea să exerseze şofatul de iarnă, poate încerca circuitul de la Crevedia.
Poliţiştii rutieri îi roagă pe şoferi ca în această perioadă să evite frânările şi accelerările bruşte, iar pe pietoni să circule doar pe trotuar.