Masa de Paște, la un click distanță
Anul acesta, masa de Paşte vine la uşă. Măsurile impuse de starea de urgenţă fac ca pregătirile pentru sărbătorile pascale să fie cu totul altfel. Nu mai colindăm prin magazine, ci pe internet. Zarzavaturile, pasca şi cadourile pentru cei dragi sunt acum la un click distanţă.
De Redactia Observator la 07.04.2020, 23:22Anul acesta, masa de Paşte vine la uşă. Măsurile impuse de starea de urgenţă fac ca pregătirile pentru sărbătorile pascale să fie cu totul altfel. Nu mai colindăm prin magazine, ci pe internet. Zarzavaturile, pasca şi cadourile pentru cei dragi sunt acum la un click distanţă. Pentru că se aşteaptă la o creştere a vânzărilor cu 25%, reprezentanţii platoformelor online şi-au dublat stocurile şi chiar au mărit numărul de angajaţi.
Anul acesta, pentru românii obişnuiţi să colinde magazinele în căutarea celor mai gustoase bucate de Paşte ori a cadourilor, sărbătoarea Învierii va fi una atipică.
Din cauza pandemiei de coronavirus, anul acesta, cumpărăturile pentru sărbătorile pascale, pentru cei mai mulţi români, se vor muta în online. Deja firmele specializate în acest sens estimează o creştere a vânzărilor cu 20-25%. Pe platformele online, găsim deja oferte pentru sărbătorile pascale. Pentru masa de Paşte, de pildă, putem cumpăra alimente, iar pentru cei dragi, găsim chiar să cumpărăm şi cadouri pe care să le aducă iepuraşul.
Cum oamenii au obligaţia de a petrece cât mai mult timp în case, vânzările pe internet au explodat.
Şi tradiţionalul cozonac poate fi livrat prin curier. Dacă cele mai multe patiserii au pus lacătul pe uşă, din cauza stării de urgenţă, acum, bucătarii iscusiţi se pregătesc să trimită savoarea la pachet.
Pentru a nu întâmpina probleme la livrare, dar mai ales pentru a ne proteja sănătatea, specialiştii recomandă să optăm pentru plata cu cardul, online. Şi, bineînţeles, să avem mare atenţie de pe ce site-uri facem cumpărăturile.
Paul Anghel, ANPC - Ar trebui să verifice, înainte de încheierea contractului şi de acceptul pe care îl dau, dacă pe site, comerciantul informează corect şi complet asupra datelor de identificare, în situaţia în care au o nemulţumire, să ştie unde şi cum să ia legătura cu acesta.
De la debutul stării de urgenţă, vânzările în online au înregistrat mari creşteri. Oamenii comandă de pe internet de 10 ori mai multă mâncare şi băuturi. Şi comenzile la electrocasice au crescut cu 50%. Asta, în timp ce vînzările de haine, maşini ori produse cosmetice au scăzut considerabil.