Primarul din Huşi, la mâna Guvernului pentru reabilitarea gării
Prin bătrâna gară din Huşi, judeţul Vaslui, mai trec astăzi doar vântul şi găinile localnicilor din oraş. Primarul nu are soluţii pentru recondiţionare şi stă la mâna Guvernului pentru găsirea de soluţii.
De Redactia Observator la 21.03.2019, 15:14Prin bătrâna gară din Huşi, judeţul Vaslui, mai trec astăzi doar vântul şi găinile localnicilor din oraş. Primarul nu are soluţii pentru recondiţionare şi stă la mâna Guvernului pentru găsirea de soluţii.
Gara din Huşi zace în paragină de ani buni, însă pe vremuri era un furnicar de oameni şi trenuri.
Acum, decorul s-a schimbat. Buruieni înalte, pungi şi sticle aruncate la întâmplare şi găini printre şine. Totul a fost lăsat în paragină, după ce gara a fost închisă de Ministerul Transporturilor pentru că nu ar fi rentabilă.
Localnicii susţin că nu se ştie exact ale cui sunt găinile şi că îşi doresc ca în locul acestora să fi fost oameni, iar pe şine să treacă măcar un singur tren, chiar şi un marfar.
Mulţi dintre localnicii tineri au plecat în străinătate de ani de zile. Cei care au mai rămas, încă au o speranţă.
"Dacă s-ar pune pe picioare gara asta ar fi forţă de muncă, ar fi angajaţi CFR-işti pentru locomotive, ar fi nişte locuri de muncă şi ar fi bine", susţine o localnică.
Ea este completată de Adrian Gaiţă, un alt localnic, care spune că "gara sigur există undeva, prin nişte hârtii. Banii s-au încasat, înăuntru doar s-a tencuit şi s-a lăsat aşa. Pe exterior inclusiv lămpile care se văd au fost înlocuite. Totul s-a făcut, s-a pus tablă pe acoperiş".
Cu mulţi ani în urmă, prin gara din Huşi trecea Săgeata Albastră care făcea legătura cu Iaşi şi Bucureşti.
"Gara este o paragină. Vă daţi seama că de 8-9 ani nu mai funcţionează. Clădirea e abandonată, are un singur paznic, dar din punctul meu de vedere cred că Guvernul României, Ministerul Mediului şi Ministerul Transporturilor ar trebui să se gândească la sănătatea noastră" - Ioan Ciupilan, primarul municipiului Huşi
Gara Huşi din Vaslui a fost construită în 1890. Înainte de Revoluţie aici erau 150 de angajaţi. În urmă cu nouă ani, gara a fost renovată şi apoi lăsată să zacă în paragină.