Primăria Capitalei caută soluţii pentru a-i face pe oameni să meargă cu autobuzul
În Bucureşti, capitala cu cel mai prost trafic din Europa, Primăria vrea să îi încurajeze pe oameni să circule mai mult cu autobuzul. La 110 ani de la înfiinţarea societăţii de transport, artişti, bloggeri şi influenceri îi invită pe tineri să pună oraşul în mişcare.
De Redactia Observator la 20.06.2019, 20:03În Bucureşti, capitala cu cel mai prost trafic din Europa, Primăria vrea să îi încurajeze pe oameni să circule mai mult cu autobuzul. La 110 ani de la înfiinţarea societăţii de transport, artişti, bloggeri şi influenceri îi invită pe tineri să pună oraşul în mişcare. Doar că nu toate autobuzele şi tramvaiele sclipesc de curăţenie ca în videoclipul de promovare. Iar aerul condiţionat este o invenţie care nu a ajuns încă pe toate liniile.
La Gara Basarab, poţi ajunge cu tramvaie intrate în circulaţie în urmă cu 50 de ani. De aer condiţionat nu se pune problema. Pentru a putea respira, geamurile sunt toată ziua deschise.
Primăria Bucureşti urmează să achiziţioneze 100 de tramvaie, 100 de troleibuze şi 130 de autobuze hibrid
Paradoxal, în zonă este cea mai modernă staţie, cea de pe Pasajul Basarab. Însă, după opt ani de la inaugurare, lifturile şi scările rulante nu funcţionează.
Primăria îşi doreşte însă să schimbe imaginea transportului public. Printr-un clip, milioane de oameni sunt invitaţi să lase maşinile şi să se urce în tramvaie, autobuze şi troleibuze.
Societatea de Transport promite îmbunătăţiri moderne.
Emanuela Jugureanu, director general adjunct STB: Municipalitatea are în derulare mai multe proceduri de achiziţie de 100 de tramvaie, 100 de troleibuze şi 130 de autobuze hibrid
Pe lângă noile mijloace de transport, călătorii vor putea folosi în curând şi o aplicaţie care să îi ajute să ajungă mai uşor la destinaţie.
Iar plata călătoriilor se va putea face prin SMS sau cu cardul bancar. Chiar şi aşa, mulţi şoferi tot nu par dispuşi să renunţe la maşini.
Teoretic, din cele apropae 1.400 de autobuze care circulă în Bucureşti, 1000 sunt dotate cu aer condiţionat. Călătorii se plâng însă că nu întotdeauna aerul este respirabil. 50 de lei costă abonamentul lunar, pe toate liniile. Mult mai ieftin decât în alte ţări.
Adelina Maria, blogger de călătorii: Abia ce m-am întors din Noua Zeelandă. Acolo am fost surpinsă că transportul în comun e la ceas. În Dubai, însă, nu aveai afişată ora la care urmează să vină autobuzul
Adelina călătoreşte în toată lumea şi spune că se bucură cel mai mult de linia expres între Aeroport Otopeni şi centrul Capitalei. În timp ce turiştii străini spun că ar avea nevoie de hărţi şi explicaţii în limba engleză.