Noi probleme descoperite de specialişti la autostrăzile din vestul ţării
Paradox pur românesc. Pe autostrăzile-muzeu cresc pepenii. Cultura de lubeniţă se întinde pe lotul trei, de pe tronsonul Lugoj-Deva. Un drum blocat în expertize şi probleme de construcţie deloc rare la noi.
De Redactia Observator la 02.10.2019, 20:58Paradox pur românesc. Pe autostrăzile-muzeu cresc pepenii. Cultura de lubeniţă se întinde pe lotul trei, de pe tronsonul Lugoj-Deva. Un drum blocat în expertize şi probleme de construcţie deloc rare la noi. Fisuri au apărut recent şi pe o autostradă demolată şi reconstruită la scurt timp de la inaugurare.
E linişte pe lotul trei al Autostrăzii Lugoj-Deva, iar pe marginea drumului, pământul rodeşte.
Bucata de autostradă care ar fi trebuit deschisă încă de acum o lună şi jumătate are şanse să devină "Dăbuleni de Hunedoara". Bostanii mai au puţin şi cuceresc asfaltul.
Marian Călin, director Direcţia Agricolă Hunedoara: Sunt curios şi eu să o văd. Au mâncat muncitorii şi au aruncat seminţe. Orice sămânţă dacă o pui în contact cu solul răsare
Nimic nu deranjează liniştea "fermei" de pe autostradă. Nici măcar muncitorii care ar fi trebuit să remedieze problemele descoperite acolo chiar de ministrul Transporturilor, în urmă cu aproape două săptămâni.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor (19 septembrie): Nu pot admite ca, în condiţiile în care nici n-am dat în trafic această autostradă, deja să apară fisuri
Contractul cu constructorul spaniol a fost reziliat, iar Compania Naţională de Drumuri va propune soluţii de remediere după ce va face o expertiză pe cei 21 de kilometri.
Aceleaşi probleme se repetă de câteva luni şi pe Autostrada A1, între Sibiu şi Sebeș, unde asfaltul se scufundă. Zona afectată este la mică distanţă de porţiunea demolată în urmă cu patru ani şi reconstruită din cauza infiltraţiilor apărute sub asfalt.
Acum, CNAIR a impus o restricţie de viteză în zonă de 60 de kilometri pe oră.
La doar câteva sute de metri de celebra autostradă demolată au apărut fisuri şi denivelări ale covorului asfaltic. Pe unele porţiuni, acestea prezintă diferenţe de nivel de opt centimetri.
Sorin Scarlat, director general CNAIR: Am preluat o lucrare cu defecte de calitate, defecte pe care încercăm să le eliminăm. Pentru autocamioane există riscul ca în momentul în care traversează acea zonă să aibă atât disconfort şoferii, cât şi marfa pe care o transportă să fie un pic dezechilibrată
Nu doar pe autostrada din Transilvania se circulă cu 60 de kilometri pe oră. Recent, Autostrada Soarelui a intrat în şantier pentru înlocuirea tronsonului de beton dintre Bucureşti şi Fundulea, iar şoferii sunt îndemnaţi să circule pe drumul de mare viteză ca în localitate.