Problemele tehnice de la metrou, din ce în ce mai acute
Mii de oameni s-au călcat în picioare la metrou, din cauza unor defecţiuni la sistemul automat al macazului! De trei zile, pe una dintre magistrale, se circulă cu întârzieri de zeci de minute. Ca să evite o deraiere, mecanicii reglează manual viteza şi nu pornesc din staţie fără să aibă undă verde.
De Redactia Observator la 22.05.2019, 20:54Mii de oameni s-au călcat în picioare la metrou, din cauza unor defecţiuni la sistemul automat al macazului! De trei zile, pe una dintre magistrale, se circulă cu întârzieri de zeci de minute. Ca să evite o deraiere, mecanicii reglează manual viteza şi nu pornesc din staţie fără să aibă undă verde din dispecerat. Altfel, trenurile pline s-ar putea ciocni, avertizează un inginer electronist.
Ora opt dimineaţa. Staţia de metrou Berceni. Vocea din difuzoare le cere oamenilor să se îndepărteze de peron, dar unde? Trenul a întârziat deja 15 minute, iar cozile se întind chiar şi pe scări.
700.000 de bucureşteni utilizează metroul în fiecare zi
Scenele s-au repetat pentru a treia zi la rând, în subteran. În timp ce călătorii se înghesuiau pe peroane şi-n vagoane, mecanicii încercau să evite un dezastru în tunel, acolo unde un macaz s-a defectat.
Ion Rădoi, preşedintele sindicatului din Metrou: Este vorba despre pericol în siguranţa circulaţiei. Sistemul nu dă informaţia corectă şi, ca atare, nici nu poate fi manevrat acel macaz. La ore de vârf vorbim de două mii de călători într-un tren
Sunt două tipuri de defecţiuni. Una la sistemul de semnalizare şi alta la macaz. Mai exact, computerul care anunţă mecanicul de tren dacă are sau nu calea liberă nu funcţionează.
Pentru că sistemul poate arăta roşu când e verde şi invers, mecanicii aşteaptă între staţii mesaje din dispecerat pentru a regla, manual, viteza şi timpii de aşteptare. Altfel, s-ar putea întâlni cu alt tren, iar rezultatul ar fi catastrofal.
Ion Rădoi, preşedintele sindicatului din Metrou: Trenurile, cum ziceţi dumneavoastră, aşteaptă şi câte 15 minute când se eliberează, să fie siguri că nu vine nimic din faţă. Că nu vine nimic şi nu se întâmplă nimic. Că altfel nu poţi să rişti ca macazul să fie manevrat şi să ajungi la deraieri cu oameni în tren
Grav este că problemele din ultimele 72 de ore nu sunt cazuri izolate.
În urmă cu şase luni, un tren a deraiat şi a intrat direct în zidul depoului aceleiaşi magistrale. Tot o defecţiune electronică. Trenul zace şi acum acolo. Iar reporterii Observator au arătat, în nenumărate rânduri, problemele din subteran.
Conducerea Metrorex nu a oferit până acum un punct de vedere oficial despre problemele unui sistem de care depind 700 de mii de pasageri în fiecare zi.