90 la sută dintre produsele tradiţonale de export, vândute în comunităţile de români
Brânza de burduf, tradiţionala zacuscă ori carnea afumată alină dorul de casă. 90 la sută dintre produsele tradiţionale româneşti, care merg la export, sunt de fapt vândute în comunităţile de români. Unele dintre specialităţi sunt mai consumate afară decât în ţară.
De Redactia Observator la 06.06.2019, 22:09Brânza de burduf, tradiţionala zacuscă ori carnea afumată alină dorul de casă. 90 la sută dintre produsele tradiţionale româneşti, care merg la export, sunt de fapt vândute în comunităţile de români. Unele dintre specialităţi sunt mai consumate afară decât în ţară.
Oricât de atrăgător ar fi occidentul, gustul produselor româneşti este de neînlocuit. Aflaţi la mii de kilometri de casă, românii tânjesc după pufuleţi, zacuscă sau brânză de burduf.
Iar asta se vede la export. În ultimul an, România a excelat la acest capitol.
90% din marfa vândută la export ajunge în comunităţile de români.
Un producător de la noi ajunge să vândă o singură specialitate în cantităţi uriaşe. În jur de 600 de tone pe lună, dintre care 500 merg la export în ţări precum Spania, Italia sau Marea Britanie. În Regat sunt în jur de 5 mii de magazine româneşti.
Cele mai multe magazine sunt deschise tot de români.
Într-un colţ din Bruxelles, clienţii stau la coadă pentru marfa de acasă.
În toată lumea au plecat aproape patru milioane de români. Cei mai mulţi dintre ei s-au stabilit în Italia.
În ultimii ani, produsele tradiţioanele româneşti au ajuns şi pe rafturile cu specialităţi din marile magazine de afară.
Iar cine nu are un magazin românesc în oraş, poate să îşi comande pe internet bunătăţile la care visează.
Şi astfel, brânza de burduf şi zacusca făcute în România pot ajunge oricând în Portugalia, Suedia ori Germania.