Raport final accident aviatic Apuseni: Aeronava avea motoarele îngheţate
Tragedia din Apuseni de la începutul anului 2014 s-a produs din cauza îngheţului care a afectat motoarele aeronavei, iar aceasta nu a mai putut să atingă altitudinea minimă pentru ca zborul să se desfăşoare în condiţii de siguranţă
De Redactia Observator la 19.10.2015, 13:23- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Când scăpăm de vortexul polar şi ninsori. Jumătate din ţară, paralizată de zăpezi
Tragedia din Apuseni de la începutul anului 2014 s-a produs din cauza îngheţului care a afectat motoarele aeronavei, iar aceasta nu a mai putut să atingă altitudinea minimă pentru ca zborul să se desfăşoare în condiţii de siguranţă
Reprezentanţii Centrul de Investigaţii pentru Siguranţa Aviaţiei Civile au susţinut o conferinţă de presă în care au anunţat finalizarea raportului în cazul accidentului aviatic din Apuseni.
Raportul are 150 de pagini şi a fost întocmit împreună cu specialişti din Marea Britanie - stat de fabricaţie a aeronavei - şi SUA, unde au fost fabricate motoarele.
Eugen Suciu, membru al comisiei de investigatie în cadul CIAS, a declarat că raportul arată că aeronava zbura la o altitudine ”nepotrivită, sub altitudinea minimă de siguranţă în zonă", deasupra Carpaţilor Meridionali.
El a spus că pe parcursul zborului aeronava s-a confruntat cu un givraj care a afectat capacitatea carburatoarelor motoarelor, nepermiţând atingerea unei altitudini de siguranţă.
”Pe parcursul acestui zbor, aeronava s-a confruntat cu un givraj nu la nivelul structurii, ci la nivelul carburatoarelor motoarelor, ceea ce nu a permis aeronavei să atingă altitudinea de 11.000 de picioare”, a arătat Suciu.
”Conform datelor pe care le-am colectat, a reieşit că la momentul traversării Carpaţilor Meridionali aeronava s-a confruntat cu un givraj de nivel mediu, astfel încât sistemul de degivrare a putut face faţă cât de cât”, a completat Eugen Suciu.
Reprezentanţii comisiei de anchetă au mai anunţat că la testele efectuate nu s-au constatat defecţiuni tehnice, ci doar givrajul sever.
În accidentul aviatic produs în 20 ianuarie 2014 în Munţii Apuseni au murit pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion. Totodată, au fost răniţi copilotul Răzvan Petrescu şi medicii Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul "Sfânta Maria" şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor.