Record rușinos la CFR: 650 de km în 18 ore! "Dă-i încolo de călători! Nu îi interesează, vă spun sincer"
De Centenar, CFR atinge un nou record ruşinos. Trenul care ar fi trebuit să ajungă de la Curtici în Bucureşti a parcurs 600 de kilometri în 18 ore! Garnitura s-a oprit de două ori pe drum din cauza defecţiunilor tehnice. În vagoanele fără căldură, călătorii spun că au tremurat la temperaturi aproape de pragul de îngheţ. Până acum, CFR nu a oferit nici scuze, nici explicaţii.
De Redactia Observator la 30.11.2018, 21:43De Centenar, CFR atinge un nou record ruşinos. Trenul care ar fi trebuit să ajungă de la Curtici în Bucureşti a parcurs 600 de kilometri în 18 ore! Garnitura s-a oprit de două ori pe drum din cauza defecţiunilor tehnice. În vagoanele fără căldură, călătorii spun că au tremurat la temperaturi aproape de pragul de îngheţ. Până acum, CFR nu a oferit nici scuze, nici explicaţii.
Când ajungem noi în Bucureşti? La ce oră? Sunt întrebări pe care călătorii le pun după mai bine de cinci ore petrecute în frigul din vagoane. La ora 4 şi 47 de minute dimineaţa s-au urcat din Arad în trenul care circula pe ruta Viena - Bucureşti. Ar fi trebuit să ajungă în Capitală la ora 16 şi cinci minute.
Dar la 13 şi 37 de minute, garnitura abia ajunsese la Deva. Două defecţiuni apărute pe traseu, dintre care una la locomotivă, i-au ţinut pe oameni blocaţi în camp şi fără căldură.
Camera ascunsă: Locomotivele nimeni nu le face! Degeaba le vedeţi vopsite! Interioarele sunt varză! Praf! Credeţi că mecanicului nu i-ar fi convenit să ajungă mai repede aici? Dacă are un ventilator care nu funcţionează normal, la aerisirea compersoarelor, astea care fac aer, nici nu poţi să pelci, că iei foc! Nu iţi mai frânează trenul. Doamne fereşte, se întâmplă altele!
Angajaţii CFR ştiu mai bine decât oricine pericolele care pândesc zilnic pe calea ferată. Şi tot ei vorbesc despre cât de puţin le pasă mai marilor companiei de confortul călătorilor sau de investiţiile pe care ar fi trebuit să le facă în ultimii 30 de ani.
Camera ascunsă: De multe ori, pleacă marfa înaintea noastră! Nu se mai ţine cont de ranguri de tren. La noi nu mai există prioritatea de călător! Nu! Dă-i încolo de călători! Nu îi interesează, vă spun sincer! Nu aţi văzut şi acum cum s-au tăiat bugetele şi se taie în continuare? Toate sunt vechi, nimic nu mai functioneaza, nu mai avem linii, ca le-am vândut
La ora 22.45, trenul a ajuns în cele din urmă în Gara de Nord. Cu o întârziere de şapte ore! Oficialii CFR nu au dat nicio explicaţie pentru această situaţie.
În acest moment, pe calea ferată circulă 700 de vagoane. Adică jumătate din numărul necesar. Iar din cele 1.100 de locomotive, în jur de 100 sunt vechi de nouă decenii. Nu-i de mirare că, anul trecut, s-au întregistrat în total 4,5 milioane de minute de întârzieri, adică nouă ani.