Românii sunt mari consumatori de televiziune. Un studiu arată că petrecem mai multe ore în faţa televizorului, decât media mondială
Petrec, în medie, în fiecare zi, peste cinci ore şi jumătate în faţa televizorului, mult peste media mondială. Specialişti din televiziune, publicitate şi marketing s-au întâlnit la Bucureşti pentru a discuta despre provocările şi viitorul televiziunii şi al radioului.
De Redactia Observator la 05.10.2018, 11:10Petrec, în medie, în fiecare zi, peste cinci ore şi jumătate în faţa televizorului, mult peste media mondială. Specialişti din televiziune, publicitate şi marketing s-au întâlnit la Bucureşti pentru a discuta despre provocările şi viitorul televiziunii şi al radioului. Intact Media Group a fost gazda uneia dintre cele mai mari conferinţe TV si radio din Europa, dedicată inovaţiilor.
Indiferent de generaţie, televizorul rămâne alegerea preferată a românilor atunci când vor să vadă materiale video. Chiar dacă ţara noastră se bucură de cea mai bună viteză la Internet şi suntem în top 5 mondial şi pe primul loc în Europa, alături de Germania, televiziunea nu poate fi detronată.
George Ureche, CEO Antena Group: În România avem 62 de canale de televiziune. Şi tot în România avem cea mai mare medie de timp petrecută în faţa televizorului din Uniunea Europeană, 5 ore, peste 5 ore.
Mark Ritson, profesor de marketing: Aveţi în continuare un public foarte activ pentru televiziune. Sunteţi peste media de două ore şi jumătate pe zi. E un lucru bun pentru că, în primul rând, televiziunea este locul în care vezi ştiri bune şi obiective şi sunt mai puţine ştiri false. Deci românii sunt bine informaţi.
Provocările cu care se confruntă televiziunea în prezent a fost unul dintre subiectele discutate.
Katty Roberfroid, Director General EGTA: Avem concurenţă din partea Facebook, Google, care luptă pentru atenţia oamenilor. Piaţa e mult mai fragmentată, credem că e important să lucrăm împreună să promovăm importanţa televiziunii.
Rolul televiziunii în următorii ani a fost dezbătut şi prin prisma agenţilor de publicitate.
Stephan Loerke, CEO Federaţia Mondială a Agenţilor de Publicitate: Televiziunea e importantă pentru noi. Este platforma care îţi permite să ajungi la un număr foarte mare de oameni într-un timp limitat. Şi vedem televiziunea ca un jucător pe termen lung, cu rol complementar faţă de alte media mai targetate.
Conferinţa a fost organizată sub egida EGTA, asociaţia caselor de vânzări pentru televiziune şi radio, cu sediul la Bruxelles.