ROMATSA a ştiut că avionul pilotat de Iovan nu mai este în aer. Dovada halucinantă
A aflat cu 8 minute înaintea apelului la 112 dat de doctorul Zamfir. O demonstrează discuţiile controlorilor de trafic cu piloţii altor aeronave care zburau în zonă.
De Redactia Observator la 23.01.2014, 20:00Un avion al unei companii turceşti a anunţat exact unde emite semnale de urgenţă sistemul de la bordul avionului prăbuşit. Totul, la aproape 40 de minute de când Romatsa a pierdut legătura cu Iovan.
Luni, 20 ianuarie, ora 13.38. Avionul pilotat de Adrian Iovan decolează de pe Aeroportul Băneasa.
Destinaţia: Oradea. Aproape de Sibiu, vremea îl obligă să schimbe planul iniţial de zbor.
AVION ADRIAN IOVAN: Avem 8.0 şi suntem la 15 mile de Sibiu.
Turnul de control: Confirm, să procedaţi direct pe cap de Oradea şi să mă anunţaţi cu axul liber.
AVION ADRIAN IOVAN: Ok. Aşa facem.
Nu trece un minut şi turnul de control de la Sibiu îi cere lui Iovan să urce încă 300 de metri, de la 2700 de metri.
Iovan răspunde, dar nu anunţă că ar întâmpina vreo problemă. Ultima discuţie cu turnul de control are loc puţin după ora 15.00.
Atunci, aeronava iese din zona Sibiului şi schimbă frecvenţa radio.
De aici, avionul BN2 este pierdut de pe radar. Iar angajaţii Romatsa încep să-l caute prin staţie.
RFT111, Bucureştiul.
În ajutorul Romatsa, vine pilotul unei curse de linie. Le dădea controlorilor ultima informaţie exactă cu privire la locaţia avionului cu Iovan la manşă. Era încă în zbor.
Controlorii de la Romatsa nu dau de avion nici după 10, nici după 14 minute.
RFT111, aici radarul Bucureşti. Ne recepţionaţi?
Avionul nu mai era de mult pe radar. La trei minute după ce copilotul şi-a sunat tatăl să-i anunţe tragedia, Romatsa face un nou apel către aeronavă.
RFT111, Bucureştiul.
Semnalul trimis de aeronava pilotată de Iovan, auzit de Romatsa la Bucureşti, e recepţionat şi de o aeronavă turcească la opt minute după ora 16.
Aeronava Turkish Airlines 5 KW, mulţumim mult, tocmai am primit informaţii despre acest zbor şi puteţi trece pe frecvenţa de Budapesta.
Pentru informaţii despre acest zbor citim ELT-ul.
Mulţumim!
Era informaţia care trebuia să dea alarma. Dar, Romatsa NU ia nicio măsură.
Abia după opt minute din epava avionului doctorul Radu Zamfir reuşea să sune la 112 şi ÎNCEPEAU, în sfârşit, căutările.
Se mobilizează mai multe instituţii pentru localizare, în vreme ce Romatsa anunţa toate avioanele care ajungeau în preajma aeronavei prăbuşite sau care primeau semnal de la ea că N-ARE nevoie de informaţii suplimentare pentru că ARE SEMNAL de la aeronava pilotată de Iovan.
La o oră după ce avionul cu medici la bord ajunsese la pământ, o cursă de linie anunţă că primeşte semnal de la avionul lui Iovan.
Autorităţile ştiau deja de accident, dar nu plecaseră încă în căutări.
Recepţionăm un semnal de la un ELT pe 121 cu 5 cât de cât.
BMS 105, mulţumim, ştim, este informaţia.
După alte trei ore, un alt patrulea avion anunţa semnalul trimis de epavă. Au fost patru piloţi diferiţi care au încercat să atragă atenţia autorităţilor că un camarad de-al lor era la pământ. N-au reuşit.