Noua companie a început să ridice gunoaiele din sectorul 1. Mesajul primarului Clotilde Armand
A fost prima zi de stare de alertă în Sectorul 1 al Capitalei, dar gunoaiele tot n-au dispărut de pe străzi. Primăria a încheiat, în miez de noapte şi fără să anunţe pe nimeni, un contract cu o nouă firmă de salubritate. Totuşi va mai dura până când vom vedea străzile curate.
De Mădălina Chiţac la 25.07.2021, 20:40Încă de azi-noapte, o nouă companie de salubritate a început să ridice gunoaiele din sectorul 1 al Capitalei. Operaţiunea este abia la început aşa că sute de saci cu deşeuri zac în continuare pe străzi.
Localnic: Chipurile e mai curat.
Localnic: Nici în comunism nu a existat o asemenea mizerie pe străzi.
Localnic: Se pot vedea gunoaiele în continuare. Exact unde au fost şi zilele trecute. E un război inutil al primarului. Nu înţeleg cu cine se războieşte, decât cu noi.
În miez de noapte, Clotilde Armand a încheiat noul contract apoi a anunţat pe facebook. "A început curăţenia în Sectorul 1. Şantajul nu mai ţine", a scris primarul. Consilierii locali liberali se plâng că n-au ştiut nimic şi vin cu acuzaţii.
Daniel Ciungu, consilier local PNL: Au apărut tot felul de detalii legate tot de mafie. Deci câte o mafie se schimbă cu altă, că să înțelegem așa din partea primarului Clotilde Armand.
Adrian Oianu, consilier local PNL: La fiecare consiliu o întrebăm ce se va întâmplă. după ce dvs luați aceste hotărâri pe genunchi, în pripă, în noapte.
Romprest, compania cu care edilul de la sectorul 1 vrea să rezilieze contracul, ridica deşeurile cu 577 de lei pe tonă. Actuala societate cere 629 de lei. Noua companie va primi de la Primăria Sectorului 1 peste 12 mii de euro pentru a lua de pe străzi 100 de tone de gunoaie. În tot sectorul ar fi de adunat aproximativ 3 mii de tone de deşeuri care s-au acumulat pana acum. Cum zilnic capacitatea de colectare e de 370 de tone, ar fi nevoie de nouă zile de muncă.
Localnic: Ce companie o să ia un contract care necesită atât de multe resurse pt 30 de zile? Adică doar să mobilizezi oameni, de unde-i aduci, de unde-i angajezi?
Daniel Ciungu, consilier local PNL: Nu e vorba doar de gunoaie. Străzile nu sunt spălate, trotuarele nu sunt spălate, măturate și atunci e un întreg strat pe jos.
Înţelegerea cu noua firmă a fost posibilă după ce prefectul a declarat ieri starea de urgenţă pentru 30 de zile. Autorităţile au stabilit că există un pericol sanitar ca urmare a refuzului Romprest de a ridicat toate gunoaiele. Primăria sectorului 1 a refuzat să facă unele plăţi către această societate pe motiv că nu sunt justificate. Tribunalul Bucureşti a decis însă că Romprest trebuie să primească toţi banii şi poate executa silit primaria Sectorului 1 pentru a-şi recupera datoriile, care se ridică la două milioane de euro. Suma acoperă facturile neachitate şi penalităţile. Din acest motiv, conturile primariei vor fi blocate astfel că s-ar putea ca instituţia să nu aibă bani să plătească nici noua firmă care adună gunoiul.
Mesajul primarului Clotilde Armand cu privire la noua firmă
"Pentru corecta informare a cetățenilor din Sectorul 1 și pentru combaterea știrilor false care circulă în anumite publicații:
Vineri, 23.07.2021, Administrația Domeniului Public Sector 1 a achiziționat servicii de colectare, transport și tratare/eliminare/depozitare a 100 de tone de gunoaie în aria Sectorului 1, în valoare totală de 62.900 de lei. Serviciile includ atât deșeurile necontrolate cât și coșurile de gunoi stradale.
Chiar dacă ne aflăm într-o stare de alertă cauzată de șantajul operatorului delegat de salubrizare și achiziția a fost făcută în regim de urgență, prețul total per tonă este mai mic decât cel prestat de Romprest, conform facturilor publicate.
Prețul pentru colectare, transport și tratare/eliminare/depozitare deșeuri necontrolate:
- 629 de lei/tonă fără TVA prin firma Brai-Cata SRL;
- 883 de lei/tonă fără TVA prin firma Romprest.
Pentru coșurile de gunoi stradale Romprest facturează la metru pătrat (!). În factură, preluarea gunoiului din coșuri stradale se numește „întreținere curățenie” pentru a împiedica comparația cu alte UAT și alte firme. Prețul pentru colectare, transport și tratare/eliminare/depozitare deșeuri din coșuri stradale:
- 629 de lei/tonă fără TVA prin firma Brai-Cata SRL;
- 4796 de lei/tonă fără TVA prin firma Romprest, de peste 7,5 ori mai mult decât Brai-Cata.
Atașat aveți factura Romprest pentru salubrizarea stradală în perioada 16-31 martie 2021, pe care o puteți vedea integral la adresa de mai jos:
https://bit.ly/RomprestMartie2021
PS: V-am mai spus și cu alte ocazii: matematica învinge mereu.
PPS: Săptămâna viitoare pregătim demersurile juridice pentru recuperarea prejudiciului de 50 de milioane de Euro de la Romprest în urma deciziei emise de Ministerul Finanțelor."