Serviciul de măsurare a audiențelor TV, furnizat de Kantar Media, funcționează corect
Serviciul de măsurare a audiențelor TV, furnizat de Kantar Media, funcționează corect, iar cifrele de audiențe sunt cele reale.
De Redactia Observator la 22.11.2017, 14:23Serviciul de măsurare a audiențelor TV, furnizat de Kantar Media, funcționează corect, iar cifrele de audiențe sunt cele reale. Această este concluzia auditului făcut, la solicitarea Asociației Române pentru Măsurarea Audiențelor, de către compania Ernst and Young din Tampa, Statele Unite ale Americii.
Șeful echipei a explicat cum s-a desfășurat procedura de auditare. Au anunţat într-o conferinţă de presă cei de la Kantar Media. Compania de audit care verifică datele, a dat garanţie privind metoda de măsurare a audienţelor posturilor naţionale.
În România, aceste rezultate se prezintă anual, în timp ce în alte state europene, datele sunt oferite publicului larg odată la 4 ani.
100 de gospodării au fost consultate aleatoriu pentru validitatea raportului şi, potrivit datelor, nu s-au constatat probleme.
Liliana Mihăilescu, manager director Kantar Media: "Scopul auditului este de a verifica validitatea datelor, a metodologiei! Rezultatele auditului au arătat clar că nu există diferenţe în înregistrările pe care Kantar Media le deţine la sediu comparativ cu cele înregistrate în teren!"
Nick Terlizzi, reprezentant companie de audit: "Noi vrem să ne asigurăm că totul este corect! Uneori mergem la oameni acasă şi oamenii spun: "Nu ştim cum să folosim, nu am fost instruiţi! De asta mergem acasă la oameni, să îi întrebăm faţă în faţă!"
Cu toate acestea, sunt şi categorii de familii la care nu se poate realiza sondajul.
Liliana Mihăilescu, manager director Kantar Media: "Sunt câteva categorii care sunt puţin reticente, şi aici vorbim despre persoanele în vârstă, gospodăriile cu o singură persoană!"
Kantar Media măsoară audienţele posturilor TV şi radio din România din 2012.