Singurul call-center pediatric din România se dovedeşte a fi un mare succes
Singurul call center pediatric din România a lucrat la foc continuu în anul 2019. La fiecare cinci minute un copil din România, dar şi din Diaspora a primit asistenţă medicală gratuită prin telefon.
De Redactia Observator la 09.01.2020, 16:46Singurul call center pediatric din România a lucrat la foc continuu în anul 2019. La fiecare cinci minute un copil din România, dar şi din Diaspora a primit asistenţă medicală gratuită prin telefon.
În fiecare zi au loc sute de convorbiri. Părinţii ai căror copii se simt rău sună gratuit la call center-ul din Cluj-Napoca, iar un medic pediatru le recomandă un tratament.
Practic, nu mai este nevoie să caute sfaturi pe Internet sau să se consulte cu alţi părinţi. Primesc soluţia direct de la specialist.
Serviciul Peditel este o organizaţie non guvernamentală şi rezolvă cazuri la telefon de aproape şase ani. Iar de doi ani, specialiştii preiau şi apeluri internaţionale. Cele mai multe vin din Marea Britanie, Italia, Austria şi Germania.
Cristina Grigore - coordonator PEDITEL: Din 24 de ore, mai mult de jumătate au fost ore vorbite pentru a-i ajuta pe părinţi să depăşească momentele de panică când au probleme medicale cu copiii.
În momentul de faţă, la call center lucrează 15 medici specialişti şi primari, care sunt împărţiţi în trei gărzi.
Kosa Eniko, medic specialist: Este un picuţ mai greu. Nu putem să vedem pacientul, să-l examinăm, trebuie să ghicim ce vor să ne zică, unde o doare, trebuie să punem mai multe întrebari.
Lunile de iarnă sunt cele mai aglomrate, În decembrie, de exemplu, specialiştii au primit nu mai puţin de 8 mii de apeluri. Asta pentru că mulţi părinţi au mai multă încredere în ei decât în medicii de familie.
Serviciul Peditel 1791 este gratuit pentru părinţi şi este susţinut doar din ajutorul sponsorilor. Costurile de întreţinere a serviciului sunt de peste 9000 de euro pe lună.