Șoferii de taxi se tem să mai ia clienți, de teama coronavirusului
Românii care se întorc din ţările afectate de coronavirus intră în carantină sau autoizolare. De la aeroport sau din autogări, mulţi iau taxiul sau maşini ale firmelor de ridesharing. Cât de sigur este pentru şoferi şi pentru cei din jur, aflăm din reportajul următor.
De Corina Matlinschi la 18.03.2020, 22:53- Șoferii de taxi se tem să mai ia clienți, de teama coronavirusului
- Șoferii nu mai ies pe teren sau reduc numărul curselor, pentru a dezinfecta constant mașinile
Românii care se întorc din ţările afectate de coronavirus intră în carantină sau autoizolare. De la aeroport sau din autogări, mulţi iau taxiul sau maşini ale firmelor de ridesharing. Cât de sigur este pentru şoferi şi pentru cei din jur, aflăm din reportajul următor.
Aeroportul Otopeni. Zeci de oameni se urcă în fiecare minut în taxiuri sau în autobuze pentru a ajunge în Capitală. Mare parte dintre ei vin din zone de risc, iar cursa ar trebui să se termine în autoizolare.
"Nimeni nu spune de unde vine, dar dacă îl întrebi, i se pare ciudat".
Corina Matlinschi, reporter Observator: Facem un exercițiu simplu. O persoană care se întoarce dintr-o zonă de risc pleacă acasă cu un taxi sau o mașină de ridesharing. Merge până la adresa de izolare. Avem o cursă care durează cel puțin 15 minute. Şoferul mai face în acea zi cel puțin alte 10 curse, cu câte unul sau mai mulți pasageri. Iar scenariul se poate repeta pentru fiecare cetățean întors în țară. La momentul actual nu există reglementări pentru modul în care ajunge la izolare, așa că fiecare o face prin mijloace proprii, mijloace care se pot transforma în adevărate căi de transmitere a virusului.
Deja una dintre companiile de taxi din Capitală a început să monteze în maşini geam despărțitor între șofer și client, pentru ca angajaţii să fie cât mai puţin expuşi.
"Atunci când încasez banii, îi pun într-un pliculeţ şi la final pulverizez dezinfectat. După fiecare client, dezinfectez maşina. În șapte ore am avut undeva la șapte curse, înainte făceam în jur de 12 curse".
Şoferii se tem. Unii nu au mai ieşit pe teren. Alţii sunt nevoiţi să o facă.
"Nu au ce face, nu au venituri şi trebuie să-şi întreţină familia".
Dacă unul dintre clienți este confirmat, începe ancheta epidemiologică.
Nimeni nu îl poate acuza că a infectat, pe drumul spre casă, și alte persoane.
Dosarul penal apare atunci când omul nu respectă regula de izolare la domiciliu.
Așa cum a făcut un bărbat din Capitală. Întors de la Roma, cu febră și tuse puternică, s-a plimbat cu un autobuz STB. Acum, este cercetat penal.