Fostul director al Companiei Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere avea salariu aproape 10.000 € pe lună, dar nu a terminat vreun km de autostradă
Banii nu se regăsesc, însă, şi în infrastructură, se plâng conducătorii auto. România încă mai are 15 kilometri de drum naţional de pământ şi se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană la numărul de kilometri de autostradă.
De Redactia Observator la 04.03.2017, 22:26Banii nu se regăsesc, însă, şi în infrastructură, se plâng conducătorii auto. România încă mai are 15 kilometri de drum naţional de pământ şi se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană la numărul de kilometri de autostradă.
Pentru a circula pe drumurile naţionale, în 2016, şoferii au plătit roviniete în valoare de aproape 300 de milioane de euro.
Din cele 277 de milioane de euro, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere ar fi putut construi aproape 30 de kilometri de autostradă, cu o medie de 10 milioane de euro pentru fiecare kilometru de şosea de mare viteză. Asta dacă banii din taxele de drum ar fi fost investiţi în infrastructură.
Fostul director de întreţinere drumuri şi autostrăzi recunoşte că banii şoferilor sunt risipiţi.
-Ştiţi, era vorba aia: aici sunt banii drumneavoastră. Păi, unde sunt? E o sumă importantă şi ar fi trebuit să se facă multe, să se vadă în infrastructură. Ar trebui să se facă multe. Investiţii, pasaje, reparaţii, întreţinerea autostrăzilor.
Actualul director general al CNAIR dă vina pe fosta conducere pentru haosul din infrastructura rutieră.
-Mare parte din aceste sume se duc în întreţinerea drumurilor, dar anul trecut întreţinerea durmurilor nu s-a ridicat la nivelul aşteptărilor.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere primeşte anual de la stat aproape un miliard de euro pentru întreţinerea drumurilor şi construcţia de autostrăzi, la care se adaugă şi veniturile proprii din roviniete sau taxe de pod. Cu bani suficienţi în vistierie, anul trecut, CNAIR a reuşit contraperfomanţa de a termina zero kilometri de şosea de mare viteză.
Performanţa zero este răsplătită cu salarii consistente pentru oficialii de la drumuri. De exemplu, fostul director general, Cătălin Homor, a încasat anul trecut, conform declaraţiei de avere, un salariu de bază de 24.000 de lei, la care s-a adăugat un spor de 60% pentru fonduri europene. Ceea ce înseamnă că, în fiecare lună, şeful de la drumuri ajungea să câştige aproape 40.000 de lei. La polul opus se află DN 24 C între Manoleasa şi Rădăuţi Prut. Drumul are aproape 36 de kilometri şi nu a fost asflatat niciodată.
Lucrările de reabilitare sunt estimate la peste 100 de mii de lei, însă ar putea începe cel mai devreme anul viitor.