Bradul de la magazin ajunge în piaţă de trei ori mai scump
Afacerea "bradul de Crăciun" îi umple de bani pe vânzătorii ambulanţi. Reţeta lor? Cumpără pomii din magazine şi-i vând în pieţe la preţuri şi de trei ori mai mari. Iar când clientul cere factură sau actele mărfii, samsarii de brazi se pierd în explicaţii.
De Redactia Observator la 16.12.2013, 21:16CAMERA ASCUNSA
Reporter: Cu cât daţi bradul acesta?
Comerciant: Cu 160.
Reporter: Păi, ăştia sunt brazi de la magazinul de bricolaj.
Comerciant: Da.
Reporter: Păi, şi ce faceţi îi luaţi de acolo şi îi vindeţi aici?
Comerciant: Da.
Reporter: Văd că aveţi şi de trei metri cu 250 de lei. Aceeaşi etichetă.
Comerciantul recunoaşte fără reţinere cum funcţionează afacerea "bradul de Cărciun". Cumpără pomii de la doar câţiva kilometri distanţă, din magazinul de bricolaj din cartier şi îi vinde în piaţă la preţuri cel puţin duble şi fără chitanţă.
Reporter: În medie, cam cât îţi iese la un brad?
Comerciant: În medie, 20-30. La unul mai frumos, ca ăsta, 60.
În magazin, toţi brazii au un singur preţ: 90 de lei. Aşa că la un calcul minim, pentru bradul de 160 de lei din piaţă vânzătorului îi rămân 70.
Asta dacă nu creşte preţul cum fac mulţi.
(...)
În toate târgurile şi pieţele, domină brazii de import: aduşi din Danemarca, Austria, Elveţia.