Sute de oameni îmbulziți pe Aeroportul Otopeni, la controalele anti-Covid. DSP și CNAB își pasează responsabilitatea
Pericolul pândeşte din aeroport. La Otopeni sute de oameni stau în fiecare seară înghesuiţi şi fără mască. Practic, pasagerii care vin din ţări galbene se amestecă cu cei din zone verzi. Culmea toţi aşteaptă să treacă de controalele anti-Covid. În tot acest timp, cei care ar trebui să ia măsuri îşi pasează responsabilitatea.
De Bianca Iacob la 08.11.2020, 21:53- Oamenii stau la cozi pentru a depune formularele pe proprie răspundere în care scriu de unde vin şi dacă e cazul unde se izolează
- Reprezentanţii Direcţiei de Sănătăte Publică şi cei ai Aeroportului Otopeni îşi pasează responsabilitatea
Un focar cu flux continuu. Aşa a arătat aeroportul Henri Coandă, în acest weekend.
Vineri seara, la terminalul sosiri sunt câteva sute de pasageri sosiţi de la Barcelona şi Madrid. Unii fără mască. Alţii fără răbdare.
A doua seară, aceleaşi scene. Alte două aeronave au aterizat în acelaşi timp iar călătorii s-au întâlnit în faţa ghişeelor indiferent dacă veneau din zone galbene sau verzi, dacă intrau sau nu în carantină
Păi, dacă stăm la distanţa asta ajungem de unde am plecat!
Oamenii stau la cozi pentru a depune formularele pe proprie răspundere în care scriu de unde vin şi dacă e cazul unde se izolează.
Călător: Infernal. Nu s-a pastrat distanta absolut deloc. Au fost tipete reclamatii. Nici in avion nu se respectau regulile. Am completat o parte in avion si o parte cand am ajuns aici pentru ca ni s-a dat un singur formular.
Reprezentanţii Direcţiei de Sănătăte Publică şi cei ai Aeroportului Otopeni îşi pasează responsabilitatea.
Oana Nicolescu, DSP Bucureşti: Dacă mizăm pe ideea că tot ce se întâmplă peste tot este de vină DSP ul este exclus aşa ceva. Am covenit cu aeroportul ca aceste sosiri sa vină în mod constant ca să facem faţă tuturor solicitărilor. Reprezentantii aeroportului ar trebui sa-si creeze aceste fluxuri, circuite ca ei sa nu se imbulzeasca.
Valentin Iordache, purtător de cuvânt CNAB: Sunt organizate culoare foarte bine delimitate. Se suprapun mai multe curse de sosire, iar numărul de personal este foarte mic comparativ cu necesarul si face ca uneori aceste cozi sa se intinda pe zeci de metri, uneori pe intreaga lungime a culoarului de sosiri. Situatia este adusa permanent la cunostinta DSP de mai multe luni, nu este o situatie noua pentru ca aceasta se repeta in fiecare noapte.
Şi soluţiile se văd diferit în funcţie de instituţie.
Valentin Iordache, purtător de cuvânt CNAB: Prima solutie, mai multi angajati ai DSP care sa proceseze aceste declaratii pe propria raspundere ale pasagerilor si o varianta electronica de a completa si verifica aceste declaratii.
Reporter: Nu ar fi mai bine să urcăm acest formular şi să genereze un cod QR?
Oana Nicolescu, DSP Bucureşti: Începând de mâine sperăm să fie implementat. Putem suplimenta num[rul de personal, dar nu aceasta este solutia.
Până la găsirea unei soluţii locale, la nivel european se discută despre un paşaport digital şi un singur sistem de monitorizare a călătorilor pentru toate ţările.