Taxa pe frigider este noua pretenţie a hotelierilor de la mare, care le cer turiştilor bani cu ora, pentru răcirea alimentelor
Degeaba avem plaje frumoase, dacă pe litoral ne aşteaptă hoteluri vechi, murdare şi scumpe, cu mobilier rupt şi saltele distruse.
De Redactia Observator la 18.07.2018, 20:59- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Degeaba avem plaje frumoase, dacă pe litoral ne aşteaptă hoteluri vechi, murdare şi scumpe, cu mobilier rupt şi saltele distruse. O spun chiar turiştii care sunt cazaţi la malul mării în condiţii revoltătoare. Pe lângă preţul piperat al cazării, unii hotelieri percep şi taxe absurde, cum ar fi chiria pe frigider.
Drumul către camera unui hotel de pe litoral e o călătorie în timp spre anii '80. Pare că de atunci nu a mai fost schimbată mocheta.
Preţul pentru o noapte de cazare într-un dormitor cu pardoseală din ciment ajunge la 150 de lei. Reporterii Observator au fost avertizaţi din start să nu se aştepte la condiţii.
Au intrat în vorbă şi cu turiştii din camera vecină. În baie, au găsit un sigiliu de hârtie pe chiuvetă - singurul semn că aici s-a făcut curăţenie. În schimb, în cabina de duş era aşezat un coş de gunoi. E doar unul dintre hotelurile care îi dezamăgesc pe turiştii de pe litoral.
Alţi turişti au găsit lucruri şi mai absurde. O femeia are frigider în cameră, dar facilitatea nu intră în preţul de cazare.
"Frigiderul e închiriat cu 12 lei pe zi. Deci nu au frigider în cameră, nu oferă, e 12 lei pe zi închiriatul", spune o turistă.
Reporterii Observator au mers la un alt hotel, unde frigiderul este inclus în preţ. La fel şi petele de rugină care-l acoperă. Acolo, o noapte de cazare costă 132 de lei. Funcţionează doar câteva luni pe an.
Autorităţile spun că soluţiile depind de turişti.
Horia Alexandrescu, inspector Protecţia Consumatorilor: "Dânşii sunt cei care ar trebui, bazându-se pe cel mai important lucru, şi anume respectul de sine, să stabilească: aşa nu ne place şi atunci îi informăm pe cei de la protecţia consumatorilor."
Reprezentanţii agenţiilor de turism spun că la preţuri sub 150 de lei pe noapte, clienţii nu se pot aştepta la lux.
Cristian Barhalescu, preşedinte Aosciaţia Litoral: "Preţurile sunt acordate cu condiţiile, ei vin la condiţii de două şi trei stele, dar nu de fiecare dată sunt satisfăcuţi."
Cele mai multe reclamaţii la Protecţia Consumatorilor ţin de rezervările nerespectate de hotelieri şi mai puţin de condiţii, spun autorităţile.