Antena LIVE
Video

Vaccinarea în România. Campania de comunicare, neatractivă și rigidă: "Imagini seci, fără emoție sau mesaj"

Vaccinarea anti-Covid a început, dar campania de informare este ca şi inexistentă. În condiţiile în care mulţi oameni încă sunt reticenţi la vaccin, puţinele surse de informare sunt extrem de greu de accesat. Spre exemplu, site-ul vaccinare-covid.gov.ro are informaţii vechi, iar pe pagina de Facebook întrebările oamenilor rămân fără răspuns sau primesc replici cu citate din articole de lege. Specialiştii în comunicare spun că toate acestea vor duce la un eşec al campaniei de vaccinare.

De la 30.12.2020, 22:26

Primul clip de pe canalul de Youtube RoVaccinare. Pe o animaţie, vocea detaliază cum acţionează vaccinul şi ce este virusul SARS-CoV-2. Nici patru mii de vizualizări nu a făcut, în condiţiile în care a fost postat cu trei zile înainte de începutul campaniei de vaccinare, campanie pe care alte state o promovează încă din vară.

Dr. Adrian Streinu-Cercel, fost manager Institutul Matei Balş: Scepticilor nu le spun nimic, că nu stau să-mi bat gura cu ei. Dacă nu au altceva de făcut decât să stea pe Facebook, să nu se întrebe de ce fac Covid.

Doar că o campanie de acest fel ar trebui să se adreseze tocmai scepticilor. Şi ar trebui să conţină date sigure, exemple concrete, şi să fie promovată de oameni cu impact la public, care îi pot convinge şi pe alţii. În plus, trebuia pregătită din timp şi adaptată în funcţie de categoriile cărora li se adresează.

Răzvan Cherecheş, specialist politici de sănătate: Comunicarea cu populaţia a fost deosebit de slabă. Informaţiile oferite au fost într-un format rigid, arhaic, genul de comunicare cum ne-am fi aşteptat să fie înainte de anii '90. Imagini cu militari dând din mana în faţa unui camion, imagini seci, fără emoție sau mesaj.

Vaccinarea în România. Campania de informare, neatractivă

Pe pagina de Facebook a campaniei, fie nu răspunde nimeni întrebărilor din comentarii, fie se citează legi şi regulamente seci, înţelese doar de specialişti. Iar oamenii chiar îşi arată nemulţumirea pentru lipsa de comunicare. Reticenţa faţă de vaccin este ignorată, iar asta se va vedea în gradul de imunizare, spun specialiştii.

Eliza Rogalski, specialist în comunicare: Ar trebui dezvoltate nişte planuri de comunicare, care trebuie înnoite la fiecare 3 săptămâni, pentru că viteza cu care circulă informaţia, face şi să se perimeze foarte repede. Atunci, oamenii devin neinteresaţi repede de subiect.

Dacă la noi vaccinarea a început cu personalul medical, Bulgaria a ales altă metodă pentru a încuraja populaţia. În direct, la televizor, a fost vaccinat episcopul Tikhon, al Bisericii Ortodoxe Bulgare. Germania, Franţa sau Marea Britanie au început campania cu bătrâni şi veterani de război.

Răzvan Cherecheş, specialist politici de sănătate: Nu s-a făcut parteneriat cu instituţiile relevante, cu bisericile Ortodoxe, Catolică, Reformată, culturile neoprotestante, cu influenceri de pe net.

Iar forma în care se transmite informaţia e seacă şi neprietenoasă. Există un canal de Youtube, o pagină de Facebook şi un site, toate gestionate de angajaţi din Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Apărării. Doar că site-ul este greu de citit, are informaţii puţine şi foloseşte excesiv trimiterile către surse externe.

Informaţiile despre vaccin nu sunt nici pe departe suficiente şi, în unele locuri, sunt deja vechi. Deşi în România a început deja vaccinarea, pe site apare că serul Pfizer e încă sub evaluare.

Ți-a plăcut acest articol?

coronavirus romania vaccinare
Întrebarea zilei
Drumul spre casă din vacanţă. Amânaţi întoarcerea pentru a evita aglomeraţia?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Facebook WhatsApp LinkedIn Twitter Email
Stiri Sportive Citește și
Barajul din România care e construit într-un loc unic. Are o poveste...
Fanatik.ro
Publicat 06.05.2024
Animalul pe care românii au început să-l crească. Investiția nu este mare,...
Fanatik.ro
Publicat 06.05.2024
Ce este suveranitatea emoțională, calitatea care îi ajută pe oameni să fie...
spotmedia.ro
Publicat 05.05.2024
Ce nou lanţ de supermarketuri intră în România! Angajări MASIVE în mai multe...
Gandul
Publicat 06.05.2024
Cum să bem corect apă pentru a ne hidrata corespunzător. Sfaturile unui medic...
Adevărul
Publicat 05.05.2024
Ce a putut să găsească un tâmplar atunci când a dărâmat un perete în...
A1
Publicat 01.05.2024
Horoscopul zilei de 6 mai 2024. Berbecii sunt îndemnați că meargă mai departe....
CaTine
Publicat 05.05.2024
Ele sunt fetița de patru ani și bunica ei, care au murit în Călărași, după...
spynews.ro
Publicat 03.05.2024
„Eram pedepsită constant”. Teodora Stoica spune cum a fost adolescența ei,...
GSP
Publicat 30.04.2024
Eroul român care a lansat celebra deviză „Pe aici nu se trece!”. Povestea...
Click.ro
Publicat 01.05.2024
Rutina zilnică a lui Elon Musk. Ce face miliardarul după ce își începe...
Useit
Publicat 06.05.2024
1 mai pe litoral 2024! Marile festivaluri și concerte ce deschid noul sezon estival
Money.ro
Publicat 23.04.2024
Tradiții și obiceiuri în Joia Mare. Ce este interzis să faci astăzi când...
Redacţia.ro
Publicat 02.05.2024
Ce a făcut avocatul din Iași acuzat că și-a aruncat iubita de la etajul 6, în...
libertatea.ro
Publicat 06.05.2024
Doja Cat a purtat o ținută îndrăzneață la o cină în New York....
ZU
Publicat 03.05.2024
Ouă umplute cu cremă de sfeclă roșie, cu hrean și nuci sau fistic
Hello taste
Publicat 03.05.2024
Deshidratarea la copiii mici: cum se manifestă și ce poți face
Deparinti
Publicat 03.05.2024
Noul drog care face ravagii în România. Specialiști: „Provoacă...
ziare.com
Publicat 04.05.2024
Luis Fonsi nu-și mai dorește să vorbească despre fosta căsnicie cu Adamari...
Happy
Publicat 03.05.2024
Pancreatita acută, un pericol după mesele copioase de sărbători. Simptome,...
Medicool
Publicat 05.05.2024
Florinel Coman l-a contactat pe Gigi Becali cu o cerere inadmisibilă! "Eşti...
orangesport.ro
Publicat 28.04.2024