TAROM marchează 50 de ani de la primul zbor al companiei în jurul lumii
TAROM se laudă astăzi că a reuşit să facă ocolul pământului în 80 de ore. Este însă un capitol din povestea de glorie, de acum 50 de ani. Anii care au urmat au însemnat doar decădere. Momentul istoric a fost sărbătorit pe Aeroportul Băneasa.
De Redactia Observator la 07.01.2020, 22:05TAROM se laudă astăzi că a reuşit să facă ocolul pământului în 80 de ore. Este însă un capitol din povestea de glorie, de acum 50 de ani. Anii care au urmat au însemnat doar decădere. Momentul istoric a fost sărbătorit pe Aeroportul Băneasa. Marii absenţi au fost chiar ministrul Transporturilor şi directorul TAROM - adică cei care ar trebui să răspundă de soarta actuală a companiei, care se află de 12 ani la rând pe pierderi.
Cinci decenii au trecut de când TAROM a reuşit un zbor în jurul lumii. O cursă cu emoţii pentru cei care au aşteptat decolarea.
Aeronava avea 65 de pasageri la bord şi două echipaje care au avut la rândul lor câte un schimb. Avionul a străbătut 47 de mii de kilometri- trecând, de exemplu, prin New Delhi, Tokyo, Insula Wake, Los Angeles sau New York. Un traseu parcurs în 27 de zile. Compania de stat nu a mai repetat niciodată această performanţă.
Nicolae Furdi, fost pilot TAROM: Într-adevăr, performanţă colosală. În special de la Tokyo la insula Wake- era de-a dreptul uluitor cum a putut să străbată şi să nimerească acea insulă vulcanică în mijlocul oceanului. Nu exista nici cea mai mică şansă- dacă n-o nimereai, să poţi ateriza în altă parte. Şansele era să fie pus în apă, pe apă
Mai multe personalităţi din aviaţie au rememorat momentele de glorie ale TAROM şi au admirat, într-o defilare, ţinutele pe care stewardesele le-au purtat, de-a lungul timpului, la bordul aeronavelor.
Pe Aeroportul Băneasa, în acelaşi loc în care, acum 50 de ani, se înălţa aeronava TAROM pentru primul zbor în jurul lumii, au fost eliberaţi astăzi porumbei, ca simbol pentru acel moment.
Momentul istoric a fost sărbătorit în lipsa ministrului Transporturilor, Lucian Bode, dar şi în lipsa directorului TAROM, George Costin Barbu. Ambii au invocat întâlniri importante. De altfel, aceştia evită să explice dezastrul în care a ajuns TAROM- cu pierderi financiare de 12 ani la rând şi o aeroflotă învechită.
De altfel, în ultimii ani, TAROM a închis mai multe rute, pentru că avioanele decolau din ţară aproape goale.
Nicolae Furdi, fost pilot TAROM: Ar trebui îmbunătăţit, rearanjat sistemul de vânzare a biletelor şi contracte noi făcute cu companiile de turism. Turismul ar fi baza
Ultima dată, TAROM a zburat pe profit în 2007. Pentru anul trecut, pierderile se estimează la 171 de milioane de lei.