Aplicație pentru transportul în comun, lansată în București
Bucureştiul vrea să devină un oraş smart. La concurenţă cu aplicaţii extrem de populare, edilii lansează platforme cu ajutorul cărora oamenii pot afla în cât timp ajunge autobuzul în staţie şi cât vor face până la destinaţie.
De Redactia Observator la 01.04.2019, 22:12Bucureştiul vrea să devină un oraş smart. La concurenţă cu aplicaţii extrem de populare, edilii lansează platforme cu ajutorul cărora oamenii pot afla în cât timp ajunge autobuzul în staţie şi cât vor face până la destinaţie.
Pe platforma INFO STB, bucureştenii află cel mai rapid traseu cu mijloacele de transport în comun până la destinaţie.
De la Bucur Obor la Doamna Ghica, potrivit aplicatiei, faci fix şapte minute cu tramvaiul 21.
Aplicaţia semnalează însă şi eventualele întârzieri, care pot ajunge la zeci de minute în orele de vârf.
Nu la fel de simplu este şi în cazul parcărilor. Deşi, în teorie, pe aplicaţia Parking Bucureşti aflăm câte locuri sunt libere în parcările municipalităţii, în parctică nu e chiar aşa.
Cristian Stroe, consilier pe IT: La momentul acesta, în aplicaţia de parking nu vorbim despre locuri libere. Ele vor fi implementate ulterior. Dacă vă uitaţi la aplicaţie, unde arată partea de locuri libere scrie în teste, face parte din etapa a doua a implementării proiectului
Există şi o aplicaţie pentru problemele sociale
Altfel spus, acum, utilizatorii pot folosi aplicaţia numai pentru a-şi plăti locul de parcare cu cardul sau prin sms. Preţul variază în funcţie de zonă.
"Trafic Alerg" este un fel de "waze" al municipalităţii. Oamenii pot semnala problemele de pe traseu, cum ar fi parcări neregulamentare, indicatoare stricate şi chiar gropi în carosabil.
Cristian Stroe, consilier pe IT: Dacă este vorba despre un semafor care de exemplu nu mai funcţionează, asta se rezolvă în timp real. O echipă pleacă spre el şi se rezolvă imediat
Primăria a conceput o aplicaţie şi pentru cazurile sociale. "Social Alert Bucureşti" are rolul de a ajuta persoanele aflate în dificultate.