Meta lansează un nou dispozitiv VR. Cu ce diferă Quest Pro de vechea versiune şi cât va costa noul produs al lui Zuckerberg
Meta Platforms a prezentat marţi dispozitivul său de realitate virtuală şi mixtă Quest Pro, marcând un moment de referinţă pentru intrarea directorului general Mark Zuckerberg pe piaţa de vârf a dispozitivelor cu realitate extinsă, transmite Reuters, citat de news.ro.
De Redactia Observator la 12.10.2022, 09:43Noul dispozitiv, prezentat la conferinţa anuală Connect organizată de Meta, va ajunge pe rafturile magazinelor pe 25 octombrie, la un preţ de 1.500 de dolari şi va oferi consumatorilor o modalitate de a interacţiona cu creaţiile virtuale suprapuse pe o vedere colorată a lumii fizice din jurul lor.
Lansarea este un pas important pentru Zuckerberg, care anul trecut a anunţat planuri pentru dispozitiv - pe atunci numit Project Cambria - în acelaşi timp în care şi-a schimbat numele companiei din Facebook în Meta, pentru a-şi semnala intenţia de a reorienta gigantul social media către o companie care operează o experienţă de computing cunoscută sub numele de metavers.
Zuckerberg a investit miliarde de dolari în viziunea metavers
Potrivit Reuters, Reality Labs, unitatea Meta responsabilă de aducerea la viaţă a metaversului, a pierdut 10,2 miliarde de dolari în 2021 şi aproape 6 miliarde de dolari în acest an, scrie news.ro.
- Meta, scăderi uriaşe ale acţiunilor, aproape de minimul istoric din 2019. Mark Zuckerberg a pierdut 68 de miliarde...
- Veștile proaste se țin lanț pentru Mark Zuckerberg. Acțiunile Meta, în cădere liberă, iar averea sa a scăzut...
- Facebook va folosi un browser propriu pe Android. Meta va dobândi şi mai mult control asupra datelor utilizatorilor
Quest Pro oferă mai multe upgrade-uri faţă de dispozitivul existent Quest 2, care domină în mod covârşitor piaţa de realitate virtuală a consumatorilor.
Cel mai surprinzător este că dispozitivul are camere orientate spre exterior, care surprind un fel de flux în direct 3D al mediului fizic din jurul unui purtător, permiţând noutăţi de realitate mixtă, cum ar fi capacitatea de a atârna un tablou virtual pe un perete din lumea reală sau de a face o minge virtuală să sară de pe o masă adevărată.
Quest 2, în schimb, oferă o versiune mai rudimentară, în tonuri de gri, a acestei tehnologii, numită passthrough.
Quest Pro este mai uşor şi mai subţire decât versiunile anterioare, cu lentile subţiri şi o baterie relocată, care se află în partea din spate a dispozitivului, distribuindu-şi greutatea mai uniform şi reducând în acelaşi timp volumul total.
Quest Pro va avea senzori de urmărire care pot reproduce mişcările ochilor şi expresiile faciale ale utilizatorilor
Pentru o realitate virtuală complet captivantă, Meta a adăugat Quest Pro senzori de urmărire care pot reproduce mişcările ochilor şi expresiile faciale ale utilizatorilor, creând senzaţia că avatarurile fac contact vizual.
Meta prezintă Quest Pro ca fiind un dispozitiv de productivitate, destinat designerilor, arhitecţilor şi altor profesionişti creativi.
Compania intenţionează să vândă Quest Pro pe canalele de consum, urmând ca anul viitor să adauge capabilităţi la nivel de întreprindere, precum managementul dispozitivelor mobile, autentificare şi servicii de asistenţă premium, au declarat directorii la evenimentul de presă.
Ei au spus că dispozitivul este destinat să completeze, mai degrabă decât să înlocuiască, Quest 2 entry-level, care se vinde la 399,99 de dolari.
Compania lucrează şi la aplicaţia Horizon Workrooms
Compania încă lucrează la o experienţă de realitate mixtă pentru aplicaţia sa Horizon Workrooms, care ar face ca avatarul unei persoane să pară prezent într-o sală de conferinţe din lumea reală cu alţi utilizatori, pe care o numeşte Magic Rooms.
Cu toate acestea, preţul Quest Pro îl plasează cu mult sub costul dispozitivelor existente orientate către întreprinderi, cum ar fi Hololens 2 al Microsoft, care a fost lansat pentru uz comercial în 2019 şi este deja prezent în sălile de operaţie şi în fabrici. Un Hololens 2 entry-level se vinde cu 3.500 de dolari.