Mulţi români sunt dispuşi să îşi divulge datele personale contra unor sume de bani
Încrederea scăzută în siguranţa datelor folosite pe internet îi face pe mulţi utilizatori să renunţe, de bună voie, la confidenţialitatea informaţiilor personale, de dragul unor sume de bani sau în schimbul unor servicii.
De Redactia Observator la 11.05.2019, 11:12Încrederea scăzută în siguranţa datelor folosite pe internet îi face pe mulţi utilizatori să renunţe, de bună voie, la confidenţialitatea informaţiilor personale, de dragul unor sume de bani sau în schimbul unor servicii. Însă capcana unui câştig uşor atrage riscuri uriaşe, spun specialiştii. Cei care aleg să îşi divulge unor necunoscuţi informaţii, cum ar fi datele de conectare la o reţea de socializare, riscă inclusiv să piardă un loc de muncă.
Un experiment Observator arată că mulţi români sunt dispuşi să îşi divulge de bună voie datele personale ale conturilor de pe reţelele de socializare fără prea mare ezitare. Am încercat să cumpărăm conturi de social media cu o sută de euro pentru un studiu imaginar.
Un studiu recent realizat de o companie de securitate informatică arată că peste jumătate dintre utilizatorii de internet consideră că este imposibil să păstrezi intimitatea absolută în mediul virtual. Aşa că, dacă tot se simt expuşi, mulţi aleg să ofere de bună voie datele de conectare personale unor necunoscuţi. Primind ceva în schimb.
Cincizeci şi opt la sută dintre utilizatori cred că nu ai cum să îţi protejezi datele în mediul online. 18% şi-ar ceda userul şi parola pentru anumite bunuri sau servicii, însă 40% îţi pot vinde contul pentru anumite sume de bani.
O astfel de tranzacţie te poate costa însă chiar şi locul de muncă. Pentru că un cont pe o reţea de socializare este, în secolul tehnologiei, o carte de vizită publică.
Oana Bodolan, specialist resurse umane: Nu mai există aplicaţie, CV primit, care să nu fie verificat imediat pe toate reţelele sociale înainte de a fi chemat la interviu.
Însă capcanele sunt mari, iar companiile se luptă să adune cât mai multe date despre utilizatori. Ce muzică ascultă, ce articole citesc, pe ce dau click ar putea părea lucruri banale, însă realitatea este alta.
Adrian Enache: Specialist Digital Marketing: Nu numai că vor ajunge companiile de tehnologie să prezică ce îţi doreşti sau ce vrei să faci, tu mai mult dai acces unei persoane să înţeleagă cine eşti ca om şi cum te poate influenţa şi cum îţi poate influenţa deciziile pe viitor.
Studiul citat a mai a arătat că peste un sfert dintre respondenţi şi-au văzut datele personale accesate de către cineva, fără consimţământul lor - ajungând la aproape o treime în rândul persoanelor cu vârste între 16 şi 24 ani. Consecinţele au fost numeroase şi variate, peste o treime simţindu-se stresaţi din acest motiv.
În ultimul an, două miliarde de conturi pe reţelele sociale au fost sparte.