Aplicația pentru telefon care îți arată drumul fără gropi, lansată pentru șoferii din România
O mână de oameni de la o asociaţie au reuşit să facă ce nu au fost în stare autorităţile. O hartă interactivă a calităţii şoselelor din ţara noastră. Astfel, şoferii vor şti înainte să plece la drum la ce să se aştepte, ce rute să folosească pentru a nu-şi distruge maşinile în gropi.
O mână de oameni de la o asociaţie au reuşit să facă ce nu au fost în stare autorităţile. O hartă interactivă a calităţii şoselelor din ţara noastră. Astfel, şoferii vor şti înainte să plece la drum la ce să se aştepte, ce rute să folosească pentru a nu-şi distruge maşinile în gropi.
Aproape că nu există drum în România fără gropi. Pe harta publicată pe site-ul peundemerg.ro, şoselele perfecte sunt marcate cu albastru, iar cele degradate au culoarea roz. Verzi sunt drumurile acceptabile, iar galbene - cele peticite. Ocoliţi rutele roşii - e semn că fie nu sunt asfaltate, fie au prea multe cratere.
IONUȚ CIUREA, Asociația Pro infrastructura: Noi o actualizăm periodic, dar dacă sunt şoferi care observă lucruri care nu sunt tocmai la zi sau au nevoie de a ne da orice fel de feedback sunt bine veniţi. Pot să ia legătura cu noi pe mail sau pe forum.
Urmărim cu atenţie harta şi facem un test. Alegem Autostrada Soarelui - marcată cu roşu pe site, semn că riscul este maxim. Iar realitatea o confirmă. Zeci de cratere sunt pe şoseaua de mare viteză care leagă Capitala de litoral. Cerem explicaţii de la un reprezentant al CNAIR.
- "Mai bine o arunci la gunoi". Piesa de schimb pentru un BMW second hand care a ajuns să coste mai mult decât maşina
- Sistemul E-Sigur prinde tot mai mulți șoferi care încearcă să scape de amenzi mințind
- Maşinile furate, găsite în mai puţin de o zi. Poliția Română cumpără un nou sistem de camere video inteligente
- 800.000 de euro, cea mai scumpă maşină expusă la Drop Down, salonul de maşini modificate
- Când schimbăm anvelopele de iarnă cu cele de vară. Anunţul RAR
Practic la rost a apărut măcinarea betonului. Noi încercăm să reparăm aceste detriorări cu mixtură asfaltică. Numai că mixtura după cum se vede, nu ţine. Asfaltul nu ţine pe beton. Nu fac priză, explică oficialul.
În tot acest timp, cei de la CNAIR au pe site-urile lor doar tabele lungi unde sunt semnalate incidentele, restricţiile de trafic și drumurile unde se efectuează lucrări. Iar harta interactivă promisă de ani întregi a rămas. tot la stadiul de proiect.
ALIN ȘERBĂNESCU, purtător de cuvânt CNAIR: Faimoasa hartă GIS, se lucreză la ea de câţiva ani. Harta drumurilor din România este calculată sau este trasată in km. Pentru harta GIS îţi trebuie coordonatele GPS. Încă nu s-a reuşit operaţiunea asta de anvergură.
Ţara noastră are cele mai proaste şosele din Uniunea Europeană, dar şi cele mai puţine autostrăzi: în total, doar 805 kilometri, un număr pe care l-au depăşit şi vecinii noştri bulgari.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰