Se deschide Autostrada Urbană din nordul Capitalei! Drumul de mare viteză se oprește într-un semafor
Cea mai aşteptată autostradă a anului dă testul traficului, în nordul Capitalei! Pe 14 decembrie, în ziua lansării, mii de şoferi s-ar putea înghesui pe Autostrada Urbană, un drum de mare viteză care se termină la un semafor.
Cea mai aşteptată autostradă a anului dă testul traficului, în nordul Capitalei! Pe 14 decembrie, în ziua lansării, mii de şoferi s-ar putea înghesui pe Autostrada Urbană, un drum de mare viteză care se termină la un semafor. Într-o şosea supra-aglomerată, care va fi lărgită abia la sfârşitul lui 2019. După şase amânări şi trei ani de întârziere, şoferii nu mai au răbdare şi scurtează drumul spre serviciu direct prin câmp.
Cei 3,3 kilometri de asfalt între centura Capitalei şi nordul Bucureştiului au fost astăzi periaţi metru cu metru. Iar la capătul şoselei s-a montat gazon. Sunt ultimele pregătiri, înainte de inaugurarea de mâine dimineaţă.
Va fi testul unui proiect aşteptat de prea mulţi ani. În mod normal cei trei kilometri de şosea de viteză vor prelua din traficul de pe centură. Pe aici ar putea intra chiar mâine mii de maşini care vin din localităţile aflate în nordul Bucureştiului. Inclusiv traficul din Voluntari va fi redirecţionat pe autostradă.
Singura autostradă urbană din România se încheie într-o intersecție semforizată. Cu trecere de pietoni. Inițial proiectul era prevăzut cu un sens giratoriu care sa preia întreaga circulație, însă a fost modificat.
Costurile autostrăzii urbane au fost de peste 8 milioane de euro pentru fiecare kilometru construit. Autostrada urbană a fost intens mediatizată, pentru cele şase amânări din ultimii trei ani.
Sătui de traficul infernal, șoferii o iau prin câmp
Prinşi cu orele în traficul sufocat din preajma şantierului, mulţi şoferi au renunţat să mai aştepte soluţii de la autorităţi. Au tăiat drumul spre serviciu direct prin câmp. Şi au făcut coloană chiar şi pe acolo.
Şefii de la drumuri au acum un ultimatum de la premier: vor fi demişi, dacă nu dau în folosinţă, până la sfârşitul anului, 100 de kilometri de autostradă.
Până acum România are puţin peste 800 de kilometri de autostradă şi multe planuri. Alţi 5,3 kilometri de şosea de viteză ar putea lega ţara noastră de Ungaria, peste doi ani, după ce contractul a fost semnat astăzi.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰