Cum Functioneaza Motorul Masinii

De Redactia Observator.
Publicat: 27.05.2019, 13:54.
Actualizat: 27.05.2019, 14:07

Motorul de masinilor moderne nu este altceva decat o inginerie umana, combinand o varietate de discipline stiintifice si o ințelegere corecta a elementelor artistice de design pentru a va oferi o masina puternica, eleganta si eficienta din punct de vedere al consumului de combustibil.

Funcţionarea motorului la maşină

Cum Functioneaza Motorul Masinii

Pixabay

Motorul de masinilor moderne nu este altceva decat o inginerie umana, combinand o varietate de discipline stiintifice si o ințelegere corecta a elementelor artistice de design pentru a va oferi o masina puternica, eleganta si eficienta din punct de vedere al consumului de combustibil. Mai jos avem un set de informatii utile de la AutoAtu.

Motorul cu combustie interna

Motorul cu combustie interna converteste energia chimica furnizata de combustibil, mai intai in energie termica si apoi in energia mecanica care conduce transmisia si rotile masinii. Din punct de vedere tehnic, procesul in sine se numeste ardere interna.

Componentele unui motor auto

Motorul de masina functioneaza prin transformarea combustibilului in miscare. Energie - de la benzina pana la energia mecanica finala - trece printr-o varietate de componente esentiale pentru orice sistem de motoare.

Bloc motor

Blocul de cilindri sau blocul motor este fundatia sau nucleul motorului masinii. Fara aceasta, toate celelalte componente pur si simplu nu vor avea un cadru cu care sa fie conectate sau montate. Se numeste un bloc de cilindri din cauza prezentei unei gauri neobisnuit de mari sau chiar a unei serii de tuburi in interiorul blocului insusi, unde vor functiona pistoanele.

Camera de ardere

Aici combustibilul este amestecat cu aer, presurizat si apoi aprins pentru a produce acele mici explozii. Aceste explozii sunt umplute cu atat de multa energie incat sa miste pistoanele in blocul de cilindri. Camera de ardere este partea cilindrului din blocul motorului, definita de suprafetele peretelui cilindrului, capul cilindrului si partea superioara a pistonului care serveste drept perete, plafon si, respectiv, podeaua camerei de ardere .

Cap cilindru

Capul cilindrului formeaza tavanul camerei de ardere. Suprafata pe care capul cilindric vine in contact cu blocul de cilindru esteincorporat cu o garnitura de etansare a capului pentru a ajuta la asigurarea unui mediu etans la aer pentru ardere.

Pistoane

Pistoanele sunt deplasate prin arderea combustibilului in camera. Pe masura ce combustibilul se aprinde si creeaza o explozie in camera, energia eliberata impinge pistonul in jos. Miscarea descendenta a pistonului deplaseaza arborele cotit printr-o bara de legătura.

Arborele cotit

Arborele cotit este orientat longitudinal in raport cu blocul motorului, situat in mod obisnuit langa partea de jos a blocului.

Arbore cu came

Pentru ca motorul sa functioneze, este nevoie de precizie atunci cand vine vorba de adaugarea combustibilului, amestecarea aerului, aplicarea presiunii și furnizarea unei incarcaturi electrice. Arborele cu came functioneaza in tandem cu arborele cotit al masinii prin utilizarea unei curele de distributie. Din acest motiv, multi se uita la arborele cu came ca la creierul motorului.

Sistemul de temporizare

Este esential ca arborele cotit si arborele cu came sa actioneze impreuna pentru a asigura o performanta optima a motorului. Singurul mod in care pot face acest lucru este prin centura de sincronizare, denumita si lantul de sincronizare, adesea in functie de materialul utilizat.

Supape

Supapele sunt deschiderile prin care aerul si combustibilul sunt injectate in camera de ardere si acestea sunt si deschiderile care directioneaza produsele secundare de combustie spre exterior.

Balansier

Balansierul atinge camele arborelui astfel incat daca o camă impinge un capat al balansierului in sus, capatul de bascula opus va impinge in jos tija ventilului, deschizandu-l astfel incat sa intre aerul.

Injectori de combustibili

Livrarea de combustibil in camera de combustie este realizata de injectorii de combustibil.

Bujii

Chiar daca aveti un amestec bun de aer si combustibil, veti avea nevoie de caldura pentru a produce foc. Acest lucru este asigurat de bujie. Fiecare cilindru contine o bujie amplasata deasupra cilindrului. O sarcina electrica este furnizata de bujie, aprinzand amestecul comprimat de aer si combustibil, astfel se elibereaza suficienta energie pentru a misca pistoanele.

Pe scurt combustibilul si aerul sunt amestecate si livrate in camera de ardere prin supapele de admisie.Deoarece amestecul este comprimat si caldura este aplicata de bujie, apar mini explozii care misca pistoanele.Produsele secundare ale arderii sunt apoi scoase din sistem prin supapele de evacuare.Intre timp, miscarea pistoanelor intoarce arborele cotit.Partea frontala a arborelui cotit ruleaza alte parti ale vehiculelor.Partea din spate a arborelui cotit ruleaza sistemul de transmisie care alimenteaza rotile.In acest fel functioneaza un motor de masina. Desigur, incorporate in toate aceste etape sunt functiile diferitelor componente ale motorului.

Tipuri de motor:

  1. Motorul cu configuratia V

Dimensiuni foarte compacte

Permite un numar mai mare de cilindri

Actioneaza o compresie mai mare

Niveluri excelente de rafinament

  1. Motor rotativ

Raportul extrem de ridicat intre putere si greutate

Foarte putine parti in miscare

Design simplu, dar proiectat eficient

Foarte rafinat

  1. Motorul in doi timpi

Acest motor necesita doua curse pentru a finaliza un ciclu termodinamic. Un ciclu termodinamic este completat pentru fiecare rotatie a arborelui cotit.

  1. Motorul in patru timpi

Acest tip de motor necesita 4 curse pentru a finaliza un ciclu termodinamic echivalent cu 2 rotatii ale arborelui cotit.

  1. Motoare de interferenta

Acestea sunt motoare care au un spatiu redus intre piston si supapa.

  1. Motoare fara interferente

Dispersia sau spatiul dintre supape si pistoanele acestor motoare sunt mai mari.

Intelegerea modului in care functioneaza motorul masinii dumneavoastra este cruciala pentru pastrarea acesteia in formă. Indiferent de tipul de motor pe care il are masina dumneavoastra, principiul fundamental este relativ acelasi pe tot parcursul. Motorul dumneavoastra trebuie sa transforme energia chimica continuta in combustibilul masinii, in energie termica pentru a impinge o varietate de mecanisme care creeaza energie mecanica in acest proces. Aceasta, la randul sau, este ceea ce face masina sa se miste si sa ruleze.

Dacă aţi surprins imagini care pot deveni o ştire, ni le puteţi trimite prin formularul Fii Observator, pe WhatsApp la numărul 0722.699.800, pe pagina de Facebook Observator sau pe mail, la adresa [email protected].

Top știri

1
Extern • pe 26.11 la 12:13

O tânără mamă și-a purtat bebelușul mort în pântece 10 săptămâni, ca sora geamănă să aibă șanse la viață

O tânără mamă povestește cu inima frântă cum a purtat în pântece timp de 10 săptămâni fiica ei moartă, ca să-i ofere surorii ei gemene cea mai bună șansă de supraviețuire. ”A fost agonizat”, povestește Florence Plant.

ULTIMELE ȘTIRI
8:48 Cinci răniţi în urma unui accident produs în judeţul Mureş 7:55 Românul găsit fără suflare pe o stradă din Dublin a murit din cauza leziunilor la cap 7:35 Români reţinuţi în Spania, pentru implicare în traficul de migranţi 22:41 Republica Moldova instituie starea de urgenţă în sănătate publică, până la jumătatea lunii ianuarie 22:18 Octavia Geamănu își hrănește sufletul cu bucuria celor din jur 21:58 Ceartă în UE pentru pârtiile de schi. Angela Merkel ar vrea închiderea tuturor stațiunilor de schi 21:15 Ziua Naţională a României, fără paradă militară şi fără public 20:56 Zeci de pacienți respiră datorită unităților mobile ATI cumpărate după teledonul "Români Împreună" 20:52 Aproape 2000 de studenţi vor ajuta cadrele medicale din spitalele suport COVID-19 20:17 Stadionul Ghencea e gata, după doi ani de la demolare! A fost aprinsă nocturna, în premieră
CITEȘTE ȘI
Ele sunt concurentele care l-au convins pe Bănică să le ofere un scaun în Bootcamp și un loc în etapa următoare
A1.RO
Andrada Precup, momentul care va intra în istoria X Factor. Emoțiile l-au copleșit pe Ștefan Bănică
A1.RO
PARTENERI
Gestul uriaș pe care Ion Țiriac l-a ținut secret: ”Dacă nu făceam asta, eram ultimul om”
pe antenasport.ro
FOTO | Imagine rară cu Anamaria Prodan din tinereţe! Cât de mult s-a transformat 
pe antenasport.ro
După o nuntă plină de peripeții, Ninel Conde anunță deja dorința de a rămâne însărcinată
pe tvhappy.ro
SUPEREXCLUSIVITATE! Declarațiile BOMBĂ ale lui Alex Bodi de dincolo de gratii! Totul despre întâlnirea cu milionarul turc! / VIDEO
pe spynews.ro
Flavia Mihășan este gravidă pentru a doua oară. „Spre deosebire de prima sarcină, de data asta...”
pe spynews.ro
Credeai că le-ai văzut pe toate? Stai să vezi ce pretenții au artiștii!
pe zutv.ro
Uite ce artiști au fugit din țara lor pentru o carieră de succes!
pe zutv.ro
Daniela Crudu este istorie! Mihai Costea, într-o nouă relație cu o altă bombă sexy din lumea mondenă!
pe antenastars.ro
Are sau nu are coronavirus? Horia Moculescu, primele declarații după ce a fost testat: „Am avut toate simptomele specifice”
pe antenastars.ro