Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Diana Stoian, cea mai frumoasă şoferiţă de TIR din România: "Nu m-aș vedea făcând altceva"

Diana Stoian, o tânără în vârstă de numai 26 de ani, a fost votată de sute de şoferi profesionişti drept 'cea mai frumoasă şoferiţă de TIR din România'. 

de Veronica Micu

la 29.10.2020 , 12:38

  • Diana Stoian, povestea unei tinere șoferițe profesioniste de TIR.
  • Deși la bază este asistent medical, nu regretă alegerea făcută, în urmă cu 4 ani.

Zilele trecute, Ilie Matei - 'Omul Şoselelor', o pagină dedicată şoferilor profesionişti din România, a organizat un concurs inedit pe Facebook, invitându-i pe cei care urmăresc această pagină să voteze cele mai frumoase şoferiţe de TIR.

Dintre cele nouă tinere care au obținut cele mai multe like-uri, pe primul loc s-a clasat Diana Stoian.

Articolul continuă după reclamă

Astfel, tânăra de 26 de ani din Bicaz Chei, județul Neamț, a fost votată drept 'cea mai frumoasă şoferiţă de TIR din România'.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

La sfârşitul lunii decembrie, cele mai frumoase şoferiţe românce vor apărea în primul calendar care a fost tipărit vreodată în România şi care este dedicat fetelor la volan de mastodont.

Iar Diana este una dintre ele. 

Meseria de șofer de TIR nu este una tocmai obișnuită pentru o femeie, însă pentru tânăra din Neamț a devenit un stil de viață.

Ne-a mărturisit că este mândră de ceea ce face și că, deși la bază este asistent medical, nu regretă alegerea făcută, în urmă cu patru ani.

"Pe șosele am avut ocazia să cunosc o cu totul altă lume față de cea pe care o cunoaștem cu toți. Este o lume dură, mai ales pentru o femeie, iar o vorbă șoferească spune așa: camioanele sunt mai rele decât drogurile, adică odată ce intri în lumea asta e foarte greu să ieși. Credeți-mă, este adevărat!", a declarat Diana pentru Observator.

În prezent, tânăra de 26 de ani lucrează împreună cu soțul ei pentru o firmă spaniolă, formând un echipaj. De altfel, el este motivul pentru care tânăra a ales să devină șoferiță profesionistă.

Citește și:

"Efectuăm curse Spania-Europa-Spania, iar acest lucru ne permite ca la 3-4 zile să ajungem acasă, în Spania. Pentru mine, acest lucru este foarte important deoarece in afara camionului am timp și de viața mea personală", spune Diana.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

"Nu avem mereu acces la instalații sanitare decente ( uneori un duș este un lux ), în multe din parcările din Europa se fură ca în codru, iar șoferii sunt expuși multor riscuri.

Oboseala, stresul, lipsa celor dragi, alimentația - de cele mai multe ori necorespunzătoare - și lipsa de respect cu care suntem tratați de cele mai multe ori sunt factorii care îngreunează viața șoferilor de zi cu zi. 

Un alt lucru care dezavantajează șoferii profesioniști, în special cei care lucrează pentru firmele românești este legislația din țara noastră, care permite ca un șofer profesionist să fie angajat cu un salariu minim pe economie. Noi nu lucrăm niciodată 8 ore pe zi, ci 13 sau 15 ore ( 21 de ore în cazul echipajului ), fapt pentru care cred că o revizuire a legislației în ceea ce privește șoferii profesioniști este necesară", mărturisește tânăra din Neamț.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Am întrebat-o pe Diana cum sunt afectați șoferii profesioniști de TIR de pandemia de Covid-19.

Tânăra spune că multe dintre firmele cu care a colaborat au fost închise.

"Această pandemie ne-a scăzut volumul de muncă, mai multe firme unde încărcam și descărcam fiind închise. Benzinăriile de pe autostradă au fost și ele închise o perioadă, timp în care nu am avut de unde cumpăra o cafea, pâine sau acces la o toaletă.

Unora dintre colegii angajați la firmele românești le-a fost redusă diurna, patronii acuzând lipsa curselor, lucru care este ilegal", a declarat cu amărăciune Diana.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Cu bune și cu rele, însă, acestă meserie a devenit pentru frumoasa șoferiță din Bicaz Chei un stil de viață.

"În momentul acesta nu m-aș vedea făcând altceva.

Din pasiune  pentru camioane dar și pentru a promova șoferițele profesioniste am făcut o pagină pe Facebook care se numește Trucker Girls. Acolo puteți găsi o parte din cele mai frumoase șoferițe profesioniste alături de cele mai frumoase camioane", a mai spus cu mândrie Diana.

Dacă aţi surprins imagini care pot deveni o ştire, ni le puteţi trimite pe WhatsApp la numărul 0722.699.800, pe pagina de Facebook Observator sau pe mail, la adresa [email protected].

Veronica Micu Like

Absolventă a Şcolii Superioare de Jurnalism (SSJ). A început la "Gardianul", ca reporter de investigaţii, apoi s-a alăturat echipei "Jurnalul Naţional", unde a scris mai bine de 11 ani. A urmat site-ul miscareaderezistenta.

Comentarii


Întrebarea zilei
Primiţi prime sau alte beneficii de la angajator, de sărbători?
Observator » Ştiri Auto » Diana Stoian, cea mai frumoasă şoferiţă de TIR din România: "Nu m-aș vedea făcând altceva"