Aplicație care arată istoricul mașinii, lansată de RAR, pentru a combate samsarii
Registrul Auto Român declară război samsarilor. Instituţia a lansat o aplicaţie care arătă istoricul mașinii. Adună informaţiile despre automobile atât de la firmele de aisgurare, cât şi de la atelierele de reparaţii autorizate. Cu toate astea, pentru cârpelile făcute la colţ de stradă sau în garaje clandestine e nevoie şi de ochiul unui specialist.
- Aplicația arată doar istoricul mașinii în România.
- Prețul este de 35 de lei.
Kilometri reali ai mașinii, toate accidentele în care autoturismul a fost implicat si cat au costat reparatiile. Sunt informatiile pe care le putem afla cu un singur click pe pagina Registrului Auto Român. Pretul adevarului: 35 de lei
Cristian Bucur, director tehnic RAR: Accesând partea gratuită a aplicației - istoric vehicul, se face în mod automat și o căutare în bazele de date la care avem acces pentru a vedea dacă există sau nu informații cu referire la daune. Dacă astfel de date s-au regăsit, clientul este informat și abia atunci are posibilitatea de a opta pentru serviciul plătit.
Șefii Registrului Auto Român s-au gândit inclusiv la maşinile reparate de mecanicii din colţul străzii.
Cristian Bucur, director tehnic RAR: În măsura în care înainte de reparație, dauna a fost înregistrată la o societate de asigurări, da, vă confirm că inclusiv aceste informații sunt disponibile.
- Maşinile de epocă pe care doar colecţionarii cu averi impresionante şi le pot permite. "Operă de artă!"
- Radarele e-Sigur vânează șoferii vitezomani pe două autostrăzi și un drum național. Amenzile vor veni direct...
- Revoltă în Sectorul 4 pe taxa de 540 de lei impusă şoferilor. "Motocicleta e în curte, dar trebuie să plătesc"
- Toyota, cel mai mare producător auto din lume pentru al cincilea an. În 2024 a vândut 10,8 milioane de mașini
- Rabla 2025. Producătorii auto cer tichete de 8.500 de euro pentru electrice. Banii pentru diesel, eliminaţi
Problema este că se fac multe reparații fără niciun fel de autorizatie. Managerii service-urilor găsesc aproape zilnic mașini care arată impecabil, dar în realitate sunt capcane pe patru roți.
Maria Crețu, manager service: Nu se cheamă service neautorizat. Este un atelier clandestin. Dacă ți-o faci într-un atelier clandestin, nu o să ți-o faci niciodată cum trebuie și nu o să apară pe aplicație. Am avut un atelier clandestin aici în curte, s-a întâmplat să îi strângă roata cu acel pistol și până la poartă i-a căzut roata pentru că pistolul te păcălește. Erau chestii de cosmetizare. A fost la verificare, era impecabilă, spălată, curată, perfect, nu avea o scamă pe ea. Dar când am ridicat-o pe elevator, tot scutul era plin de ulei.
Noua aplicație a registrului auto român arată doar istoricul maşinii in ţară.
Mihai Cune, manager aplicaţie auto: Diferența din punct de vedere istoric de kilometri este ca RAR-ul are istoricul de kilometri din România, pornind de la prima dată când o mașina se prezintă la RAR. În general, cei mai mulţi samsari dau kilometri înapoi înainte să se ducă la RAR. O mașină nu se cumpără doar pe baza unui raport online, indiferent de pe ce site a fost cumpărat sau luat gratuit acest raport. Daunele reparate în spatele blocului sau în garajul lui nea Vasile niciodată nu o să figureze în nicio bază de date. Daunele cele mai grave acolo se petrec. Daunele cele mai grave nu se repară în reprezentanţă, pe asigurare.
Bazele de date ale asigurătorilor și ale service urilor arată că 66% dintre mașinile second gând scoase la vânzare au fost lovite cel puțin o dată.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰