Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Salonul Auto de la Munchen. Giganții europeni lansează noi modele electrice

Giganţii auto din Europa fac front comun împotriva concurenţei din China pentru a recupera cota de piaţă pierdută în ultimii ani. Au prezentat noi maşini electrice la Salonul auto de la Munchen, unde pasionaţii găsesc tot ce vor, indiferent dacă cer tehnologie avansată sau vehicule cu preţ accesibil. Asiaticii, însă, nu renunţă la luptă. La Salonul Auto participă peste 100 de companii din China, cu 40% mai mulţi producători decât anul trecut.

de Redactia Observator

la 09.09.2025 , 20:43

Ofensiva europeană pe piaţa maşinilor electrice este condusă de companiile din Germania. Aflat pe teren propriu, BMW a lansat în premieră un SUV electric, primul model din Neue Klasse, dotat cu computere avansate şi performanţe fără egal în categoria lui, la un preţ de 68.900 de euro.

"Modelul iX3 are o autonomie de peste 800 de kilometri. În doar 10 minute, maşina se încarcă îndeajuns pentru a conduce peste 370 de kilometri", spune Oliver Zipse, preşedinte consiliu administraţie BMW.

Volkswagen s-a axat, în schimb, pe nişa maşinilor accesibile - a venit la Munchen cu două modele noi, de oraş, cu preţuri sub 30.000 de euro. Producătorii auto din Germania au ambiţii mari - urmează strategia naţională.

Articolul continuă după reclamă

"O spun clar: vrem să modelăm transformarea industriei auto, nu doar să o urmăm", spune Friedrich Merz, cancelarul Germaniei.

Tot la Munchen a fost prezentată a şasea generaţie a modelului Renault Clio, lăudată ca cea mai bine vândută mașină franceză din toate timpurile. Eforturile fabricanţilor din Franţa şi Germania sunt o încercare de a recupera terenul pierdut în faţa companiilor din China, care şi-au dublat cota de piaţă în luna iulie faţă de aceeaşi perioadă din anul trecut. Byd, Xpeng şi Leapmotor au venit la Munchen cu modele noi, dedicate consumatorilor europeni. Multe dintre ele - hibrid pentru a evita sancţiunile impuse de Uniunea Europeană vehiculelor electrice din China. 

Vicepreşedintele executiv Byd a anunţat că produsele companiei sale se vor vinde în 1.000 de magazine din 32 de ţări europene până la sfârşitul anului şi a aruncat mănuşa europenilor.

"Îi primim cu brațele deschise pe toți concurenții, de dragul inovației. Acest lucru aduce beneficii clienților locali și planetei noastre", spune Stella Li, vicepreşedinte BYD.

Anul acesta, brandul chinezesc a intrat şi pe piaţa din România printr-o primă reprezentanţă la Bucureşti.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
V-aţi încuraja copiii spre o carieră în gaming?
Observator » Ştiri Auto » Salonul Auto de la Munchen. Giganții europeni lansează noi modele electrice