Video Salonul Auto de la Paris 2024. Dacia, prezentă cu cel mai nou model. Rivalitatea China-Europa se intensifică prin cele mai noi tendinţe auto
A început mult aşteptatul Salon Auto de la Paris. Producători de top din Europa şi China se întrec pentru atenţia şoferilor care sunt cu ochii pe cele mai noi tendinţe auto. Anul acesta, accentul a căzut pe maşinile electrice. Designurile sunt moderne, dar şi inspirate din autovehiculele ce au scris istorie acum 60 de ani. La eveniment a fost prezent inclusiv preşedintele francez Emmanuel Macron, care s-a urcat la bordul unor maşinii de top.
Ca de fiecare dată, Salonul Auto de la Paris a atras mii de curioşi. Iar maşinile de producţie franţuzească au fost vedetele ediţiei. Printre ele cel mai nou mini-SUV de la Renault. Cu un design retro, inspirat din celebrul Renault 4 din anii 60, adaptat evident vremurilor moderne, noul model a atras atenţia nostalgicilor şi nu numai.
Maşinile prezente la Salonul Auto de la Paris
Maşina complet electrică l-a atras inclusiv pe preşedintele Emmanuel Macron care chiar s-a urgat la bordul ei. Pentru cei sceptici, constructorii spun că autmobilul se poate încărca până la 80 la sută în doar 30 de minute.
Şi Dacia a fost prezentă la Paris cu cel mai nou model, Bigster.
- Donald Trump speră "că vor creşte preţurile" pentru maşini în SUA: "Nu-mi pasă absolut deloc"
- Acţiunile producătorilor auto din Asia au scăzut, imediat după taxele anunţate de SUA. Reacţii la nivel global
- Rabla 2025. Mircea Fechet anunţă că programul va fi lansat în curând. Care ar putea fi valoarea tichetelor
- Maşinile furate, găsite în mai puţin de o zi. Poliția Română cumpără un nou sistem de camere video inteligente
- "Mai bine o arunci la gunoi". Piesa de schimb pentru un BMW second hand care a ajuns să coste mai mult decât maşina
Iar Volkwagen a venit în faţa pasionaţilor de autoturisme cu noul Tayron, un SUV cu şapte locuri. Acesta este dotat cu un motor hibrid, cu 150 de cai putere, iar modulul electric asigură o autonomie de 100 de kilometri.
Producătorii chinezi, precum BYD sau AITO, au mizat mai puţin pe modelele noi şi spectaculoase şi mai mult pe. preţ. Beijingul luptă pe piaţa auto cu maşini care vor să facă luxul accesibil.
"Este un moment foarte dificil, deoarece avem o contracţie pe piaţa europeană şi o competiţie foarte puternică din partea chinezilor. Cred că este necesar, mai ales în momente ca acestea, să ne protejăm ca să facem condiții echitabile de concurență", spune Emmanuel Macron.
La începutul lunii, statele europene au votat pentru impunerea de taxe vamale cu până la 35 la sută pentru maşinile electrice produse în China.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰