Volkswagen vrea să construiască şase fabrici de baterii în Europa până în 2030. Va desfiinţa 4.000 de locuri de muncă
Volkswagen a luat târziu startul în cursa pentru piaţa maşinilor electrice, dar vrea să recupereze rapid, inclusiv prin a nu mai depinde de furnizorii de baterii, scrie Ziarul Financiar.
Astfel, al doilea producător auto ca mărime din lume intenţionează să construiască şase fabrici de baterii în Europa până în 2030, conform Reuters. Cele şase uzine care vor fi construite în parteneriate vor avea o capacitate de producţie de 240 de gigawaţi-oră pe an.VW intenţionează să schimbe treptat tipul de baterie utilizat în vehiculele sale electrice, au spus luni surse apropiate situaţiei, potrivit Mediafax.
Va desfiinţa aproximativ 4.000 de locuri de muncă
Compania se va îndepărta de tehnologia furnizată în cadrul acordurilor actuale cu LG Energy Solution şi SK Innovation din Coreea de Sud. În Europa de Est, lideri la producţia de baterii sunt Ungaria şi Polonia.
VW a adus şi o veste proastă: va desfiinţa aproximativ 4.000 de locuri de muncă prin pensionări anticipate în Germania. Manevra ar putea costa câteva sute de milioane de euro. Compania a anunţat că are în plan pensionări parţiale pentru cei născuţi în 1964, oferind în acelaşi timp pensionarea anticipată celor născuţi din 1956 până în 1960.
Două surse ale companiei au declarat pentru Reuters că vor fi tăiate 3.000-4.000 de poziţii printr-un program care urmează să fie implementat la cele şase fabrici germane ale principalului brand VW, care au aproximativ 120.000 de angajaţi în total. Ziarul Handelsblatt, care a aflat şi el despre plan, a scris că producătorul auto va desfiinţa până la 5.000 de locuri de muncă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰